تسویه حساب در بالاترین سطح ٩ ماهه رقم خورد

معاملات آتی طلا روز چهارشنبه بالاتر رفت و پنجمین دوره متوالی افزایش را به دست آورد تا تسویه حساب دیگری را در بالاترین سطح در ۹ ماه گذشته ثبت کند.

به گزارش صدای بورس، در لحظه تنظیم این گزارش هر اونس طلا در بازارهای جهانی دو دلار و ۵۶ سنت ارزان شده‌است و هزار و ۹۴۵ دلار و ۷۳ سنت قیمت خورده‌است.

طلا همچنان از این دیدگاه حمایت می‌کند که روزهای افزایش نرخ بهره ادامه دارد، اما با توجه به افزایش‌های چشمگیر قیمت آن طی دو ماه و نیم گذشته، برخی استدلال می‌کنند که بسیاری از اخبار مثبت اکنون در بازار جریان دارد

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در سیتی ایندکس و FOREX.com گفت:" با این حال، این فلز گرانبها حمایتی در حدود ۱۹۲۰ دلار پیدا کرده است، سطحی که در گذشته به عنوان مقاومت در نظر گرفته می‌شد. تا زمانی که ساختار پایین‌ترین و اوج‌های بالاتر را نشکسته، مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود باقی می‌ماند و حرکت به سمت ۲۰۰۰ دلار را نمی‌توان رد کرد.»

طلا تا به امروز بیش از ۶ درصد افزایش یافته است، به دلیل نشانه هایی از کاهش تورم در ایالات متحده و انتظارات برای رکود اقتصادی که باعث کاهش ارزش دلار شده است.

روپرت رولینگ، ، تحلیلگر بازار در Kinesis Money، در یادداشت روزانه، می‌گوید: «جهش طلا به دلیل تغییر در احساسات در سرعت توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو اتفاق افتاد و با فروپاشی صرافی کریپتو FTX، بیشتر شد و سپس با تضعیف دلار آمریکا حمایت شد.»

او گفت: «با این سه عامل که اکنون قیمت گذاری شده است، طلا به یک کاتالیزور تازه نیاز دارد تا آن را به بالاتر از سطح بالایی که در حال حاضر در آن معامله می‌شود، برساند.»

رولینگ گفت: «طلا توانسته است رشد قابل توجهی اخیر خود را به دست آورد، حتی اگر فدرال رزرو در ماه دسامبر یک افزایش دیگر نرخ بهره را اجرا کرد و احتمالاً در پایان این ماه دوباره این کار را انجام خواهد داد». کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نشست دو روزه بعدی سیاست پولی خود را در تاریخ ۳۱ ژانویه تا ۱ فوریه برگزار خواهد کرد.

بنابراین، طلا در حال حاضر در سطحی معامله می‌شود که نشان‌دهنده توقف افزایش نرخ‌های فدرال رزرو است؛ گفتنی است که در شرایط فعلی بانک مرکزی ایالات متحده هنوز به نرخ بهره‌ای که احساس می‌کند برای اطمینان از بازگشت تورم بالای سرسختانه به هدف ۲ درصدی خود لازم است نرسیده است.

او گفت که برای دارندگان طلا، نگرانی این است که قیمت "بیش از حد بالا رفته و در صورت عدم برآورده کردن داده ها، در معرض خطر یک شوک نزولی ناگهانی قرار دارد." این هفته، ایالات متحده شاهد انتشار اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی واقعی سه ماهه چهارم و سفارشات کالاهای بادوام در ماه دسامبر در روز پنجشنبه و شاخص احساسات مصرف کننده در روز جمعه خواهد بود.

به گزارش خبر آنلاین,رولینگ گفت: حداقل در حال حاضر، "به نظر می رسد که اقتصاد ایالات متحده به خوبی خود را حفظ کرده و تورم نیز در ایالات متحده و اروپا به اوج خود رسیده است و تضمین می کند که طلا می تواند نزدیک به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته باشد."

کد خبر 466345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =