ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

وزارت صمت شرط ویژه‌ای برای خرید خودرو از خودروسازان وضع کرده است؛ اینکه تنها افرادی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که وجه خرید خودرو در حساب بانکی آنها موجود باشد. اما این شرط برای همه نیست.

به گزاش صدای بورس,هفته گذشته بود که وزارت صمت در بخشنامه‌ای اعلام کرد تنها افرادی می‌توانند در طرح فروش فوری و فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا شرکت کنند که وجه خرید خودرو در حساب آنها موجود باشد. جز این، افراد امکان شرکت در طرح‌های خرید خودرو را ندارند. اما به نظر می‌رسد بخشی از متقاضیان از این شرط مستثنا شده‌اند.

سایپا امروز چهارم بهمن ماه طرح فروش فوری و بدون قرعه کشی دو محصول خود را آغاز و اعلام کرده تنها افرادی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که وجه خرید خودرو در حساب بانکی آنها موجود باشد. این شرط برای همه طرح‌های فروش خودروسازان وضع شده و تنها یک گروه خاص از آن مستثنا شده‌اند؛ مادران دارای دو فرزند و بیشتر.

در ادامه اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خودروسازان امتیازات ویژه‌ای به مادران دارای دو فرزند داده‌اند؛ اولین امتیاز سهمیه 50 درصدی خودروهای عرضه شده در طرح‌های خودروسازان است. آنگونه که پیش از این اعلام شده قرار است 50 درصد خودروهای عرضه شده در این طرح‌ها نصیب مادران دارای دو فرزند و بیشتر شود.

دومین امتیاز این است که شرکت در این طرح‌ها برای افراد بالای 18 سال و دارای گواهینامه ممکن است. اما شرط سنی و داشتن گواهینامه هم برای مادران حذف شده است.

آخرین امتیازی هم که خودروسازان به زنان دارای دو فرزند داده‌اند این است که این افراد مجبور به داشتن وجه خرید خودرو در حساب بانکی خود نیستند!
همچنین در طرح فروش فوری سایپا امتیاز دیگری هم برای این گروه در نظر گرفته شده است. چون این طرح بدون قرعه کشی است، ثبت نام آن برای متقاضیان عادی تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد اما زنان دارای فرزند سه روز کاری فرصت دارند که در این طرح ثبت نام کنند. یعنی از چهارم تا ششم بهمن ماه.

جزئیات طرح فروش بدون قرعه کشی سایپا

طرح جدید فروش فوری دو محصول سایپا از امروز سه شنبه چهارم بهمن ماه آغاز می‌شود. در این طرح دو خودروی کوییک R و شاهین G عرضه می‌شود.
ثبت نام در این طرح از ساعت 14 امروز آغاز می‌شود و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد. البته شرکت در این طرح یک شرط مهم دارد؛ اینکه مبلغ خرید خودرو در حساب بانکی افراد موجود باشد.

کدام خودروها در فروش فوری سایپا عرضه می‌شود؟

در این طرح دو خودروی کوییک R اتوماتیک آپشنال و شاهین G عرضه می‌شود. قیمت کوییک آر در طرح جدید سایپا 297 میلیون تومان است اما قیمت کوییک آر در بازار آزاد 420 میلیون تومان است. این یعنی برندگان این طرح می‌توانند با خرید کوییک 123 میلیون تومان سود کنند.

قیمت شاهین G هم در این طرح 344 میلیون تومان اعلام شده است. در حالی که قیمت شاهین در بازار آزاد 500 میلیون تومان است. برندگان این خودرو هم می‌توانند 156 میلیون تومان سود کنند.

به گزارش تجارت نیوز,مهلت زمان تحویل این خودروها در طرح جدید سایپا 90 روزه است و فروردین 1402 این خودروها باید تحویل مشتریان شود.

کد خبر 466216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =