لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱

بورس دیروز در حالی کار خود را آغاز کرد که بار دیگر رشد قیمت دلار، موجی از تقاضا را در بازارهای سرمایه‌گذاری مختلف ایجاد کرده بود، با این حال اما همچنان هیجان منفی باقی مانده از بازار روز شنبه، نقش مهمی در معاملات ایفا می‌کرد و درنهایت نیز شاخص کل بورس با کاهش ۴۶۵۱ واحدی به عدد ۱ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۲۶ واحد رسید. اگرچه در نیمه دوم کمی قدرت خریداران در بازار افزایش داشت و روند نزولی شاخص برعکس شد، اما شاخص کل بورس در نهایت با کاهش ۰/۲۸ درصدی مواجه شد و شاخص هم‌وزن نیز ۰/۳۹ درصد از ارتفاع خود را از دست داد، اما حجم معاملات به گونه‌ای نبود که قیمت پایانی سهام تغییر با اهمیتی داشته باشد و بتواند از کاهش شاخص جلوگیری کند. دیروز همچنین شاهد ورود پول حقیقی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومانی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.

۱۲:۵۰⏰
خلاصه بازار امروز
امروز بازار فراز و فرود زیادی داشت. با سبزپوشی ۸۵ درصدی نمادها آغاز کرد و در میانه بازار بیش از ۶۰ درصد از نمادها سرخپوش شدند، اما طی نیم ساعت پایانی فروش‌های هیجانی کاهش یافت و تقریباً نیمی از بازار مثبت شد.
۱۰۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۴۹۰ میلیارد تومان و ۵۷ صف فروش ۳۳۵ میلیارد تومانی در بازار دیده می‌شد. همچنین حقیقی‌ها طی روز جاری ۸۰,۵ درصد از خریدها و ۸۵,۷ درصد از فروش ها را انجام دادند.
شاخص کل که در نیم ساعت اول بیش از ۱۵ هزار واحد صعود کرده بود، در ادامه بخش عمده‌ای از این مسیر را به عقب برگشت و با حدود یک هزار واحد رشد نسبت به دیروز به کار خود خاتمه داد.
شاخص هم‌وزن هم در یک ساعت نخست ۶,۸۰۰ واحد رشد داشت، اما در ادامه رو به پایین حرکت کرد و در نهایت رشد ۲,۷۶۰ واحدی را نسبت به دیروز ثبت کرد.


۱۲:۳۰⏰
در دقایق پایانی شاهد کاهش اندک تراز منفی پول خرد بازار هستیم. تعداد نمادهای منفی و مثبت هم سعی در رسیدن به هم دارند.


۱۱:۵۲⏰
فروژ در چهارمین روز پس از عرضه اولیه با قیمت ۵۱۹۵ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید ۳ میلیونی همراه بوده و حجم معامله ۴۰ میلیونی را به ثبت رسانده است.


۱۱:۲۴⏰
پافشاری شورای رقابت برای توقف عرضه خودرو در بورس کالا و بازگشت به روش قبلی (قرعه‌کشی) جو گروه خودرو و ساخت قطعات را منفی کرد و این شرایط به سایر نمادهای بازار نیز تسری یافت. اکنون تعداد نمادهای منفی تقریباً دو برابر مثبت ها شده و در حالی ۶۳ درصد از نمادها لباس سرخ بر تن کرده‌اند که در ابتدای امروز ۸۵ درصد از نمادها مثبت بودند.


۱۱:۲۰⏰
در گروه سیمان نمادهای ستران، سصفها، سخوز، سرود و اردستان با رشد ۶ درصدی مورد توجه قرار گرفته‌اند و سنیر و سفانو با افت ۵ درصدی معامله می‌شوند.


۱۱:۰۸⏰
یک نیمه از بازار را پشت سر گذاشتیم. ارزش معاملات خرد به ۴,۶ همت رسیده، تراز پول خرد بازار منفی ۱۰۰ میلیارد تومان و در صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله نیز حدود منفی ۳۰ میلیارد تومان است.
اکنون با احتساب صفی که برای خرید وشهر در آستانه بازگشایی آن، کشیدند، جمع ارزش صفوف خرید بالغ بر ۷۱۰ میلیارد تومان است.


۱۰:۴۳⏰

ارزش معاملات خرد به ۴ همت رسید و تا این لحظه حقیقی‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.
سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها به ۸۶,۷ درصد رسیده، در حالی که مشارکت آنها در بخش خرید ۸۴ درصد است.
شاخص کل تحت تأثیر نمادهای فملی، فولاد، خساپا، شیراز، بوعلی، اخابر و فخوز همچنان بیش از ۱۱ هزار واحد صعود را ثبت کرده، اما این میزان رشد تنها در نیم ساعت اول بازار اتفاق افتاده و در حدود یک ساعت قبل شاخص اندکی عقبگرد کرده است.


۱۰:۳۹⏰
در این دقایق شاهد قدرتنمایی خرس‌های بازار هستیم. فشار عرضه‌ها شدت گرفته و بیش از ۲۶۰ نماد را به محدوده منفی وارد کرده است. هنوز ۳۶۰ نماد مثبت هستند. تعداد صفوف فروش به ۳۶ افزایش یافته و جمع ارزش آنها به حدود ۳۴۵ میلیارد تومان رسیده است. اما صف خرید ۹۳ نماد همچنان پابرجاست و ۶۷۰ میلیارد تومان نقدینگی پشت این صفوف قرار دارد.


۱۰:۲۲⏰
با افزایش تحرکات حقیقی‌ها در بخش فروش و رسیدن سهم آنها از کل فروش‌های بازار به ۸۶,۴ درصد، تعداد نمادهای منفی هم به بیش از ۲۰۰ نماد رسید. سهم حقیقی‌ها از کل خریدهای بازار به ۸۵,۳ درصد رسیده و ۴۱۵ نماد با رنگ سبز ادامه می‌دهند.


۱۰:۰۵⏰
زغال‌سنگی‌ها تماماً مثبت در حال معامله هستند.


۱۰:۰۵⏰
با گذشت یک ساعت از شروع داد و ستدها، ارزش معاملات خرد به ۲,۸ همت رسیده است. در دقایق اخیر بر تعداد نمادهای منفی اضافه شده و اکنون ۱۷۰ نماد منفی در برابر ۴۴۵ نماد مثبت دنبال می‌شوند. برآیند ورود و خروج پول خرد نیز تقریباً به صفر رسیده است.


۱۰:۰۴⏰
بیشترین حجم معاملات
خساپا ۶۲۰ میلیون سهم
خودرو ۲۱۳ میلیون سهم
شستا ۱۵۱ میلیون سهم
شتران ۱۴۳ میلیون سهم
خگستر ۱۴۱ میلیون سهم


۱۰:۰۴⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۶۷,۵۷۵
۱۴۶۵۱ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۱,۳۴۷,۸۵۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۵,۰۲۳ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۹۵۱ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۲۳۹۰ واحد مثبت
فولاد ۱۷۲۷ واحد مثبت
خساپا ۶۰۵ واحد مثبت
شیراز ۵۶۶ واحد مثبت
خودرو ۴۵۸ واحد مثبت
اخابر ۴۰۷ واحد مثبت
شستا ۳۹۹ واحد مثبت


۰۹:۳۷⏰
در این دقایق تراز پول خرد بازار مثبت شد و شاهد ورود نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار هستیم. سهم حقیقی‌ها از فروش به ۸۷ درصد کاهش یافته و در مقابل مشارکت آنها در بخش خرید بالاتر از ۸۸ درصد است.


۰۹:۳۷⏰
با وجود اینکه نسبت به یک ربع ابتدایی عطش خریداران اندکی فروکش کرده، اما هنوز ۸۳ درصد از نمادها سبزپوش هستند. تراز پول خرد همچنان اندکی منفی است، اما تعداد صفوف خرید ۷ برابر فروش و ارزش صفوف خرید بیش از دو برابر صفوف فروش است.


۰۹:۳۴⏰
در گروه محصولات غذایی شاهد صف خرید نمادهای غدیس، خودکفا، غاذر، غالبر، غنیلی و غمهرا هستیم.


۰۹:۲۵⏰
پالایشی‌ها مماس بر صفر تابلو با گرایش مثبت نوسان می‌کنند.


۰۹:۲۴⏰
نمادهای گروه خودرو معاملات سبزی دارند. خساپا، خوساز، ورنا، ختوفا، خپویش و خکار پرتقاضا دنبال می‌شوند. در این گروه خبنیان و خنصیر با افت قیمت همراه هستند.


۰۹:۲۲⏰
ارزش معاملات خرد در همین دقایق ابتدایی به یک همت رسیده است. تراز پول خرد اندکی منفی است، اما تعداد نمادهای مثبت به منفی ۵۲۰ به حدود ۹۰ است. ۸۳ صف خرید ۶۶۰ میلیارد تومانی در برابر ۱۵ صف فروش ۲۸۰ میلیارد تومانی در بازار دیده می‌شود.


۰۹:۲۲⏰
رقابت خریداران و فروشندگان بسیار تنگاتنگ است، به طوری که تا این لحظه سهم حقیقی‌ها از کل خریدهای انجام شده در بازار ۸۹,۶ درصد بوده، در حالی که مشارکت آنها در بخش فروش حدود ۹۰ درصد است.


۰۹:۲۰⏰
بازار امروز با سبزپوشی ۸۵ درصد از نمادها آغاز شده است. گروه خودرو و ساخت قطعات با تقاضای زیادی همراه هستند. در همین دقایق ابتدایی خساپا تا مرز صف خرید شدن پیش رفته است.


۰۹:۱۹⏰
گروه فلزات همسو با بازار با روند صعودی آغاز به کار کرده است. نمادهای فملی، فروژ، فاسمین، فلوله، فگستر و فباهنر با پیشروی قیمت مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۰۹:۱۰⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش

۴۹ صف خرید ۵۷۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی دسینا، ثتران، گدنا، ددام و فاذر

۱۱ صف فروش ۲۷۵ میلیارد تومانی
به صدرنشینی وسالت، خبنیان، فجوش، بتک و پلاست

کد خبر 466095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =