فولاد هرمزگان بنگاه نمونه اقتصادی در حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد در کشور، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و نیز ایده‌های برتر در دستور کار قرار داده و مقرر شده است هم به صورت مادی و هم معنوی از نخبگان برتر استان هرمزگان پشتیبانی کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، در سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانش‌بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان سه تفاهم‌نامه با عنوان تدوین تازه‌های علمی و تکنولوژی، طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی و حمایت از ۱۰ طرح برتر خلاق و نوآور به ترتیب با جهاد دانشگاهی هرمزگان، دانشگاه هرمزگان و پارک علم و فناوری استان هرمزگان امضا شد.

در این رابطه، محمد صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به دلیل رویکرد حمایتی ایشان از مراکز علمی و پژوهشی در راستای فراهم کردن فرصت شکوفایی توانایی‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بومی استان هرمزگان، با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده، بیان کرد: این تفاهم‌نامه در دو محور آموزشی و پژوهشی به امضا رسیده است. بخش اساسی این تفاهم‌نامه نوع نگاه شرکت فولاد هرمزگان بوده که تقویت بنیه‌های آزمایشگاهی دانشگاه هرمزگان است و مقرر شد فولاد هرمزگان تجهیزاتی را در اختیار دانشگاه در بخش تولید قطعه و سایر حوزه‌های مرتبط قرار دهد.

وی تصریح کرد: فولاد هرمزگان به عنوان قطب صادرات فولاد کشور و به عنوان یک بنگاه نمونه اقتصادی که وظیفه خود را حمایت از دانشگاه می‌داند، از پشتیبانی علمی دانشگاه برخوردار خواهد بود. دانشگاه هرمزگان نیز به عنوان مشاوران علمی به این شرکت کمک خواهد کرد و این دانشگاه ضمن تولید قطعات مورد نیاز فولاد هرمزگان در مقیاس آزمایشگاهی، به دنبال تولید پرینتر سه بعدی ساخت داخل برای هنرستان‌های استان خواهد بود.

حمایت از ۱۰ طرح برتر

علیرضا نصیری، رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با اشاره به حمایت‌های فولاد هرمزگان از مراکز علمی و تحقیقاتی، ضمن تقدیر از رویکرد فولاد هرمزگان نسبت به این موضوع، گفت: در تفاهم‌نامه مقرر شد شرکت فولاد هرمزگان از چندین نفر از نوآوران برتر استان حمایت مالی کند تا محصولات و نوآوری آن‌ها به محصول نهایی تبدیل شود. در این رابطه پارک علم و فناوری با این منابع که در اختیار قرار خواهد گرفت، به این نوآوران به صورت بلاعوض کمک خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت پژوهش در راستای حل مسئله

محمد دلپسند، رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با قدردانی از مواضع فولاد هرمزگان و مدیرعامل این شرکت نسبت به مراکز دانشگاهی، بیان کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی هرمزگان به عنوان هاب علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی کشور، مقرر شد ظرفیت حل مسئله را در خدمت صنعت فولاد به ویژه چالش‌های فولاد هرمزگان به کار بگیریم.

وی افزود: قرار است این تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی و فولاد هرمزگان را در مسیر حل مسائل و چالش‌های صنعت فولاد هدایت کند و تسهیل لازم را برای آوردن ظرفیت‌های فناورانه و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان فراهم سازد. امیدوار هستیم بتوانیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و یک پایداری قابل تامل و مفید را برای حضور جدی پژوهش در صنعت در استان مهیا سازیم.

گفتنی است که این تفاهم‌نامه‌ها با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل، جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان در نمایشگاه یاد شده امضا شد.
https://t.me/hormozgansteel

کد خبر 466010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =