۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
جهش شاخص به مرز مقاومت جدید

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته به صعود ادامه داد و با ثبت چهارمین رشد متوالی، از سقف مقاومت یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش صدای بورس، در معاملات روز چهارشنبه بیست و سوم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۸ هزار و ۲۹۱ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. بدین ترتیب شاخص برای چهارمین روز متوالی رشد کرد.

شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش۳ هزار و ۶۷۵ واحدی در سطح ۴۳۳ هزار و ۷۶۳ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۸۵۸ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز مانند روز گذشته نماد «فارس» بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص داشت و پس از آن، نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای بانکی «وپاسار»، «وبملت» و «وتجارت» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «دی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹۰۷ میلیارد تومان بود که ۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

به گزارش اقتصاد نیوز,در معاملات چهارشنبه ۱۰۳ نماد صف خرید داشتند و ۱۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۹ درصدی به ۳۱۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش یک درصد کاهش یافت و ۱۲۴ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۱۶۷ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) با صف‌ خرید ۲۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای تاصیکو (شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها ۳ نماد صف فروش داشتند. بپاس با صف فروش ۱۳ میلیارد تومانی در صدر بود و پلاسک و حپترو دیگر نمادهایی بودند که صف فروش داشتند.

بورس

کد خبر 463990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =