۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
جزر و مد کوتاه در بورس

در روز یکشنبه همانند روز شنبه شاخص‌ کل بورس افت کرد و شاخص هم وزن رشد کرد. نمادهای خودرویی بیشترین ارزش و حجم معاملات را داشتند.

به گزارش صدای بورس، معاملات امروز بازار سهام با افت شاخص کل آغاز شد اما مطابق روال روزهای قبل دامنه نوسان شاخص‌ها کوتاه بود.

در پایان معاملات شاخص ۲ هزار و ۲۳ واحد پائین‌تر از روز قبل ایستاد و به سطح یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱۸۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز در پایان معاملات امروز ۵۳۹ واحد نسبت به روز شنبه بالا آمد و در رقم ۴۰۸ هزار و ۶۴۱ واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و ۱۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۵۵۴ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۳۵۱ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۱۸ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی به بورس

به گزارش اکو ایران,در مجموع معاملات شنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی منفی شد و ۹۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۷ میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و و خساپا (شرکت سایپا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای «وامید»، «فملی»، «خودرو» و «فارس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «سمگا» و «کوثر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «فغدیر» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و ددانا پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

عرضه و تقاضا در معاملات یکشنبه

در معاملات یکشنبه ۶۷ نماد صف خرید داشتند و ۳۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۶ درصدی به ۲۲۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۶ درصد افزایش یافت و ۳۴۶ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۱۰۰ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) با صف‌ خرید ۱۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای وملی (هلدینگ گروه توسعه ملی) و رتاپ (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر بازار، بیشترین صف فروش بازار به نمادهای وآذر، گدنا، قنیشا و غشاذر اختصاص داشت.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۴۶ میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان رسید.

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۳۴ میلیارد تومان بود.

پس از خودرو، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خزامیا و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام خساپا با تعداد ۵۴۹ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۶۸ سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خگستر و دی نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

کد خبر 463263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =