پرداخت معوقات معلمان به کجا رسید؟

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفته که خالص دریافتی این ماه فرهنگیان شامل، اختلاف حقوق آبان و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ و ۲ ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است.

به گزارش صدای بورس, رتبه بندی معلمان از ۲۶ ماه مرداد اجرایی شد که بر اساس آن قرار است افزایش حقوق معلمان از ۳۱ ماه شهریور ۱۴۰۰ اعمال شود.

آنطور که وزیر آموزش و پرورش در توییتی اعلام کرده بود، حدود ۸۱۰ هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان می‌شوند.

یوسف نوری در تاریخ ۲۶ مهر در جریان بازدید ابراهیم رئیسی از وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرده بود که مبلغ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی به حقوق معلمان اضافه می شود.

آنطور که وزیر آموزش و پرورش گفته بود، میانگین حقوق معلمان هفت میلیون و ۷۲۸ هزار تومان است که در صورت اجرای رتبه‌بندی افزایش خوبی خواهند داشت.

براساس اظهارات نوری، اعتبار رتبه‌بندی معلمان ۳۸ همت(۳۸ هزار میلیارد تومان) است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرده بود که برای سال آینده باید بر اساس رتبه‌ای که معلمان استحقاقش را دارند، دریافتی داشته باشند و حقوق و مزایا پرداخت شود.

طبق گفته های نوری، قرار است رتبه یکبار صادر شود و ۵ سال بعد حکم جدید می شود، تا یکی، دو ماه آینده که رتبه‌ برای آنها صادر می‌شود. ان‌شاءالله رتبه‌بندی معلمان به پایان سال نمی‌خورد زیرا سامانه هم مشکلی ندارد.

دیروز جمعه نیز سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات پرداختی های فرهنگیان در ماه آبان و آذر را تشریح کرده بود.

صادق ستاری فرد اظهار کرده که نزدیک ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده اند.

او ادامه داده، در خصوص رتبه‌بندی صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده و وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۸ ماه پرداخت شده است.

طبق گفته های سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، براساس قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده و مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری فرد بیان کرده، برای جاماندگان یعنی ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی ازجمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداختی انجام می شود. به علاوه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود.

او اظهار کرده که با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و سه ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است‌.

به گزارش اکو ایران,به گفته سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در پرداختی بعدی همه مشمولان لحاظ خواهند شد، البته در کنار پرداخت معوقات، طبعا کسر معوقات هم خواهیم داشت که شامل مقرری ماه اول، برگشت جبرانی (مجموع علی‌الحساب ۳ ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱، که قبلا به حساب همکاران واریز شد و برای آنکه اعمال رتبه‌بندی در یک ماه ۲ بار منظور نشود، در فیش صادره این عبارت قید شده است) سهم مالیات، بیمه و صندوق بازنشستگی است.

ستاری فرد تصریح کرده که خالص دریافتی این ماه فرهنگیان شامل، اختلاف حقوق آبان و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز ۲ ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است.

او اظهار کرده که حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. فرهنگیان تابع صندوق بازنشستگان کشوری که دارای ۳۰ سال خدمت و بالاتر هستند، از کسور مقرری ماه اول معاف هستند. با این حال چنانچه همکاری، نسبت به صدور حکم یا مفاد مقرر در فیش حقوقی اعتراضی دارد، به واحدهای اداری و مالی منطقه منتقل کند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری‌فرد افزوده، باید برای صدور احکام در ۲ هفته پیش‌رو دوچندان تلاش کنیم تا مزایای رتبه‌بندی را به طور کامل مستقر کنیم و به طور موازی ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه‌ افراد نیز دنبال شود

کد خبر 463236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 1
    باسلام طبق قانون گفتند رتبه بندی از ۳۱شهریور۱۴۰۰به بعد شامل می‌شود همکاران حواستون باشد میخوهند دبه دربیاورند بگویند فقط در پاداش موثر است وگروه تعلق نمی‌گیرد اگر اینطور شد حتما هماهنگ شویم و اعتراض واعصاب خود را به شدت انجام دهیم ضمن ایکنه متناسب سلزی نیز باید اجرا شود چرا که همکاران باز نشسته یرقبل از این تاریخ نیز بسیار ضرر می‌کنند واقعا جای تاسف دارد برای قانوگذار