لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱

امروز در حالی به استقبال بازار می‌رویم که در جریان معاملات دیروز، شاخص بورس با افت کمتر از هزار واحدی، به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۵۸ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن هزار و ۱۵ واحد بالا آمد و رقم ۴۰۵ هزار و ۴۸۵ واحد را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس نیز با ۳۲ واحد رشد، به رقم ۱۸ هزار و ۵۴۲ واحد رسید. با وجود اینکه بازار سهام دیروز از نظر تکنیکالی بی‌تحرک بود و می‌توان گفت در یک سکوت به سر می‌برد، اما فعالان حرفه‌ای بازار معتقدند با توجه به شیب صعودی شاخص در یک ساعت پایانی معاملات روز گذشته، می‌توان برای بازار امروز آغاز مثبت و رشد شاخص‌ها را متصور بود. هر چند تا زمانی که شاهد رشد ارزش معاملات خرد نباشیم، هر افزایش عرضه‌ای در نمادهای شاخص ساز و لیدر بازار می‌تواند منجر به فشار فروش در تمام نمادها و کاهش قیمت آنها شود.

۱۳:۰۰⏰
در بازار امروز با رشد شاخص‌ها مواجه بودیم. شاخص کل متأثر از رشد نمادهای وبانک، وبملت، حکشتی، وتجارت و خساپا افزایش ۲۵۳۳ واحدی را ثبت کرد و فولاد با اثر کاهشی خود مانع از رشد بیشتر شاخص شد.


۱۱:۵۵⏰
قیمت ارزش مسکن تا ۱,۲۹۳ تومان ۴,۲ درصد منفی افت کرد. در روزهای ابتدایی خریداران برای این صندوق صف کشیده بودند و این موج تقاضا موجب جهش بیش از ۵۰ درصدی آن شده بود. پنج روز بعد از پذیره‌نویسی و صعود قیمت، شاهد تشکیل صف فروش دو روزه در این نماد بودیم که به افت بیش از ۲۰ درصدی آن منجر شد. سپس طی دو روز گذشته، معاملات متعادل و مثبتی را تجربه کرد و امروز در این نماد فروشندگان دست برتر را دارند.


۱۱:۳۹⏰
یک ساعت به پایان معاملات باقیست. ارزش معاملات خرد هنوز به ۲ همت هم نرسیده است. تا این لحظه تراز پول خرد منفی ۹ میلیارد تومان است. شاخص کل حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد رشد کرده که تقریباً ۵۰۰ واحد از این صعود را مدیون وبانک است.


۱۱:۳۶⏰
وبانک پس از توقف دو روزه بر خلاف روند نزولی خود با رشد ۷ درصدی پر تقاضا بازگشایی شد و خریدارانش را صف‌نشین کرده است.


۱۱:۲۱⏰
تا اینجای بازار، ارزش معاملات خرد از ۱,۷ هزار میلیارد تومان عبور کرده و تا این لحظه برآیند ورود و خروج پول حقیقی به منفی ۳۵ میلیارد تومان رسیده است. اکنون ۳۵۰ نماد مثبت در برابر ۲۶۵ نماد منفی داد و ستد می‌شوند. سهم حقیقی‌ها از کل خریدهای بازار ۸۵ درصد و از کل فروش‌ها ۸۷ درصد است.


۱۱:۲۰⏰
در گروه حمل‌ونقل، خریداران حفارس و حتوکا صف خرید تشکیل داده‌اند و حکشتی با رشد ۲ درصدی قیمت دادوستد می‌شود. در این گروه حگردش و #حشکوه با کاهش ۳ درصدی قیمت همراه هستند.


۱۱:۲۰⏰
بیشترین حجم معاملات
خساپا ۶۲۶ میلیون سهم
خودرو ۳۱۱ میلیون سهم
وتجارت ۱۸۲ میلیون سهم
شستا ۱۵۵ میلیون سهم
خگستر ۱۴۵ میلیون سهم


۱۱:۱۹⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۴۱۰,۸۷۲
۳۲۱۷ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۲,۲۰۸,۸۴۲ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۷,۹۳۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۷۶۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
وبملت ۴۷۴ واحد مثبت
خساپا ۳۱۱ واحد مثبت
وتجارت ۲۹۶ واحد مثبت
حکشتی ۲۵۶ واحد مثبت
شستا ۲۲۱ واحد مثبت
شبندر ۲۱۷ واحد مثبت
وبصادر ۱۸۴ واحد مثبت


۱۰:۳۸⏰
در این لحظات خریداران اندکی پا پس کشیدند. تعداد نمادهای مثبت به حدود ۳۷۰ کاهش یافت و در مقابل تعداد منفی ها به حدود ۲۴۰ نماد رسید. تا این لحظه ارزش معاملات خرد حدود ۱,۴ همت شده و تراز پول خرد نیز به منفی ۱۲ میلیارد تومان تغییر یافته است.


۱۰:۳۵⏰
گدنا بر خلاف روند رو به رشد خود امروز پرعرضه و با افت قیمت دنبال می‌شود.


۱۰:۳۴⏰
ثنوسا، ثمسکن از گروه انبوه‌سازی صف خرید دارند و نمادهای وآذر، ثتران، ثالوند و ثغرب،با رشد ۶ درصدی مورد توجه این گروه قرار گرفته‌اند.


۱۰:۰۴⏰
اکنون رنگ سبز به بخش‌های بیشتری از بازار سرایت کرده است. تقریباً دو سوم بازار مثبت و یک سوم آن منفی هستند. معاملات بدون هیجان ویژه‌ای و به آهستگی پیش می‌رود، به طوری که ارزش معاملات خرد هنوز به یک همت نرسیده است.


۰۹:۵۷⏰
نمادهای گروه غذایی صعودی و پرتقاضا دنبال می‌شوند. غشاذر، غشهداب و غصینو با رشد ۴ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۵۷⏰
از موارد بااهمیت امروز اقبال به گروه بانکی است. عمده نمادهای این گروه نسبت به دقایق ابتدایی افزایش قیمت یافتند و به جز وزمین رنگ کل گروه سبز است. وتجارت تا ۱۴۷ تومان بالای ۴ درصد مثبت هم پیش رفت.


۰۹:۲۶⏰
خودرویی‌ها امروز با نوسان محدود آغاز به کار کردند. خساپا، خگستر، خاور و ورنا در محدوده مثبت معامله می‌شوند و نمادهای خودرو و خبهمن بر خلاف روند روزهای گذشته منفی نوسان دارند و خفنر همچنان خریدارانش صف‌نشین هستند.


۰۹:۱۷⏰
پالایشی‌ها معاملات سبزی دارند و نمادهای شتران، شبندر، شپنا و شاوان نزدیک به صفر تابلو دادوستد می‌شوند.


۰۸:۵۶⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
۴۱ صف خرید در مجموع به ارزش ۶۹۵ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: وسدید، خفولا، خساپا، تکنو و کورز
۳۳ صف فروش به ارزش ۸۸ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: تپسی، انرژی۱، بتک، رفاه و خمهر

کد خبر 463077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =