هیچ یک از توافقات تهران-دوحه برای جام جهانی به نتیجه نرسید

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: سفیر ایران در قطر از توافق‌های بین این دو کشور خبر داد و حتی وزیر راه‌ و شهرسازی ایران به قطر سفر کرد اما در عمل این تفاهم‌ها به نتیجه نرسید و عملیاتی نشد این در حالیست که ما می‌توانستیم از فرصت نزدیکی ایران به قطر استفاده کنیم و این کشور می‌توانست از زیرساخت‌های خوب ایران در بخش بنادر و فرودگاه‌ها استفاده کند.

به گزارش صدای بورس,علی حسینی با بیان اینکه برنامه‌ریزی رویدادهای بین‌المللی نیازمند زمان است، گفت: شرکت‌های در دنیا وجود دارند که از طریق مناقصه برگزاری و مدیریت رویدادهای مهم جهانی از جمله جام جهانی را برعهده می‌گیرند؛ قطر برای برگزاری جام‌ جهانی برنامه‌ریزی بلندمدت انجام داد و به نظر می‌رسد که در این زمینه نیز موفق بوده است.

وی با اشاره به توافق‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بین ایران و قطر، گفت: سفیر ایران در قطر از توافق‌های بین این دو کشور خبر داد و حتی وزیر راه‌ و شهرسازی ایران به قطر سفر کرد اما در عمل این تفاهم‌ها به نتیجه نرسید و عملیاتی نشد این در حالیست که ما می‌توانستیم از فرصت نزدیکی ایران به قطر استفاده کنیم و این کشور می‌توانست از زیرساخت‌های خوب ایران در بخش بنادر و فرودگاه‌ها استفاده کند.

حسینی با بیان اینکه ایران از برنامه قطر کنار گذاشته شد، گفت: اگر ایران می‌خواست در بازار جام جهانی دوحه سهمی داشته باشد باید با شرکت‌هایی که مدیریت و اجرای این تورنمنت را برعهده گرفتند وارد مذاکره می‌شد و بخشی از تدارکات را از طریق آنها انجام می‌داد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی با اشاره مستقر شدن یک کشتی کروز در سواحل دوحه، گفت: ورود کشتی کروز به هر بندری نیاز به زیرساخت اساسی دارد و در هر بندری این کشتی نمی‌تواند پهلو بگیرد، من نمی‌دانم که آیا در ایران بندری وجود دارد که بتواند به 4 هزار مسافر در یک زمان مشخص خدمات ارائه بدهد؛ این کار نیازمند فراهم کردن یک فرآیند پیچیده لجستیکی است که متاسفانه ما در این زمینه تجربه پهلوگیری این کشتی‌ها را نداریم.

به گفته وی؛ ایران می‌تواند برای بعد از جام جهانی برنامه‌ریزی کند و یکی از مقصدها این کشتی‌ها بنادر جزیره کیش و قشم شود.

به گزارش ایلنا، این فعال اقتصادی تاکید کرد: به نظر می‌رسد جهشی در زمینه صادرات مواد غذایی در این دوره به قطر نداشتیم در حالی‌که می‌توانستیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم؛ ایران با حمل دریایی می‌توانست بخشی از محصولات غذایی بازار دوحه را تامین کند اما ضعف در زمینه حمل و نقل دریایی مانع ما در رسیدن به این مهم شد.

کد خبر 462601

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عبور تنها ٢ درصد بار هند از مسیر ایران

    عبور تنها ٢ درصد بار هند از مسیر ایران

    دبیر انجمن کشتیرانی اظهار داشت: متاسفانه عملکرد هندی‌ها در بحث بازاریابی به بندر چابهار و ترانزیت از مسیر ایران آسیب زده و با توجه به حجم زیاد بار از هند به سمت آسیای میانه به ویژه روسیه و ارسال حجم قابل توجه بار هند که مربوط به کمک‌های انسان دوستانه این کشور به افغانستان می‌شود، حجم مبادلات با مرجعیت هند از بندر چابهار در قالب صادرات، ترانزیت و ترانشیپ بسیار ناچیز است به طوریکه این میزان بار هند که از مسیر ایران عبور داده می‌شود به ۲ الی ۳ درصد هم نمی‌رسد.

  • جزییات توافقات مجمع اقتصادی خزر

    جزییات توافقات مجمع اقتصادی خزر

    رئیس سازمان توسعه و تجارت خاطر نشان کرد: عضویت تجاری ما در منطقه آزاد اوراسیا نهایی و به زودی در آنجا عضو خواهیم شد . در این منطقه از کشورهای حاشیه دریای خزر قزاقستان و روسیه عضو هستند از این‌رو آذربایجان و ترکمنستان می‌توانند به این توافق‌های منطقه‌ای اضافه شوند.

  • چگونه خودروی مزایده ای تملیکی بخریم؟

    چگونه خودروی مزایده ای تملیکی بخریم؟

    عبدالمجید اجتهادی گفت: علاقه‌مندان تا دوازدهم مهرماه وقت دارند که پیشنهاد خود را ارائه دهند،بازدیدها هم بدون مشکل در حال انجام است.

  • خبر خوش دولت برای ایثارگران

    خبر خوش دولت برای ایثارگران

    براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولین معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =