تکمیل خط‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تا پایان امسال پروژه ریلی بستان‌آباد-تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و پروژه رشت-کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صدای بورس,عباس خطیبی با اشاره افتتاح راه‌آهن زاهدان-خاش در روز گذشته، اظهار داشت: برای احداث و اتمام ۴۹۰ کیلومتر باقی مانده از پروژه خط‌آهن زاهدان - چابهار، ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر مورد نیاز است.

وی افزود: به طور طبیعی همه این مبلغ را امسال نیاز نداریم اما برای اتمام پروژه چابهار - زاهدان و اتمام آن تا پایان سال آینده نیازمند ۳۰۰ میلیون یورو هستیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل‌ کشور، با اشاره به تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار برای اتمام این پروژه، اظهارداشت: هدف ما این است که توسعه شرق کشور را با ساخت بزرگ‌ترین پروژه ریلی سرعت دهیم و به همین دلیل این پروژه مهم ریلی را در اولویت تامین اعتبار و ساخت قرار داده‌ایم.

* تا پایان امسال خط‌آهن بستان‌آباد-تبریز و رشت- کاسپین‌ افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه تامین مالی چهار پروژه ریلی دیگر را در دستور کار داریم، گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز این چهار پروژه ۱۴ آبان ماه تامین و ابلاغ شد؛ هر چند که کل مبلغ مورد نیاز برای این پروژه‌ها را پوشش نمی‌دهد اما بخشی از منابعی است که باید برای این پروژه‌ها تامین شود.

به گزارش مهر ،خطیبی تصریح کرد: قطع به یقین می‌گویم که تا پایان امسال پروژه ریلی بستان‌آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و پروژه رشت- کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 462463

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • از ۵۰ سال مسیر اشتباهی تا جایگزین‌هایی برای بنزین

    از ۵۰ سال مسیر اشتباهی تا جایگزین‌هایی برای بنزین

    مدیر عامل اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ما اکنون لیتری ۴۰۰ تومان برای توزیع نفت‌گاز ۳۰۰ تومانی هزینه می‌کنیم یعنی اگر کسی به رایگان از درب پالایشگاه سوخت را تحویل بگیرد دولت ۱۰۰ تومان درهر لیتر ضرر کمتری متحمل می‌شود. وقتی قیمت ارزان باشد مصرف‌کننده انگیزه‌ای ندارد که مصرف را مدیریت کند، هرچند اکنون اقتصاد ما دیگر تحمل واقعی شدن قیمت را ندارد.

  • موافقت رئیسی با طرح موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت

    موافقت رئیسی با طرح موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت

    معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی ندارد، گفت: منتظریم، هر زمانی طرح مجلس در این زمینه نهایی شد ما در دولت مطرح کنیم.

  • روسیه جلو آمد، نوبت ایران است

    روسیه جلو آمد، نوبت ایران است

    خط آهن رشت-آستارا که برای تکمیل، نیازمند سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون یورویی است، با اعلام آمادگی روسیه و ارائه طرح مالی از سوی این کشور، اکنون در حال بررسی در وزارت راه و شهرسازی است.

  • قیمت املاک لاکچری کاهش یافت

    قیمت املاک لاکچری کاهش یافت

    یک کارشناس مسکن گفت: رکود بازار مسکن باعث شده تا بسیاری از صاحبان خانه‌های لوکس و لاکچری در تهران و شمال کشور، واحدهای خود را بعضا تا ۵۰ درصد زیر قیمت نسبت به دو سال قبل به فروش برسانند.

  • اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن ایران‌

    اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن ایران‌

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن رشت-آستارا تا ۳.۵ سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: طول این پروژه ریلی ۱۶۲ کیلومتر است و در ۵۲ کیلومتر از کل این مسیر، باید پل احداث شود که همین امر اجرای پروژه را طولانی‌تر می‌کند.

  • دلار امن و ناامن در بازار ارز تهران /یورو از دلار سبقت گرفت!

    دلار امن و ناامن در بازار ارز تهران /یورو از دلار سبقت گرفت!

    در بازار ارز تهران به واسطه برخوردهای انتظامی و سیاست‌های مالیاتی، خرید و فروش بین معامله‌گران کم شده است. برای نمونه صف‌های دلار سهمیه‌ای کماکان وجود ندارد و حتی دلار سهمیه‌ای اگر خریداری شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان زیر بازار خریداری می‌شود.

  • ترانزیت کالا با کشورهای همسایه خزر به ۵۰ میلیون تن افزایش می‌یابد

    ترانزیت کالا با کشورهای همسایه خزر به ۵۰ میلیون تن افزایش می‌یابد

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل زیرساخت های حمل و نقل ایران، روسیه و آذربایجان و سایر کشورهای پیرامونی امکان افزایش وضعیت ترانزیتی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =