۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
دهمین صعود شاخص بورس

امروز شاخص کل بورس تهران برای دهمین روز متوالی رشد کرد و پالایشی‌های گروه «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار بودند.

به گزارش صدای بورس ، در معاملات روز چهارشنبه هجدهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۶ هزار و ۶۰۵ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و ۳۶۵ واحدی در سطح ۳۹۷ هزار و ۵۶۶ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۷۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۲۱ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز پالایشی‌های گروه «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار بودند. نمادهای «شتران»، «کچاد» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «نوری» و «ومعادن» قرمزهای بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

به گزارش اقتصاد نیوز,در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «ارفع» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «دی» و «تجلی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شتران و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان بود که ۳۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه ۸۵ نماد صف خرید داشتند و ۴۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۷۴ درصدی به ۶۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۵۲۶ درصد افزایش یافت و ۳۵۷ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۲۰ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) با صف‌ خرید ۷۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از شتران، نمادهای غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) و تلیسه (شرکت دامداری تلیسه نمونه) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت تعلق داشت که ارزش آن ۱.۶ میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای سیلام، وتعاون، غالبر و خپویش صف فروش داشتند.

بورس

کد خبر 462393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =