بازارگردان دارایکم و پالایش‌یکم مشخص شد

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید این دو صندوق مطابق آخرین تغییرات هیات وزیران مصوب و بازارگردان دو صندوق تعیین شد.

به گزارش صدای بورس،مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در مورد سهام عدالت و اینکه آیا در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر نمایندگان کارگروه سهام عدالت و یا شرکت‌های مادر تخصصی دولتی حضور پیدا کنند، گفت:‌ این مسأله حل شده، تنها در دو مجمع مشکلاتی وجود داشت که نمایندگان سهام عدالت در آنها حضور پیدا نکردند، اما اکنون مشکل رفع شده و سهام عدالت راه خود را پیدا کرده و آزاد شده است و کانون سهام عدالت در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند و بحث‌های دیگر سهام عدالت هم به زودی حل می‌شود و این آرامش برای سهام عدالت بسیار مهم است و کم کم سهام عدالت از دولت جدا می‌شود و تصمیم‌گیرنده سهام عدالت همان مجامع سهام عدالت با حضور سهامداران خواهد بود.

وی این نکته را هم گفت:‌ البته دولت در مجامع شرکت‌های سهام عدالت دخالت نمی‌کند، اما این نافی نقش سیاست‌گذاری و اجرایی وزارتخانه‌های مرتبط نخواهد بود، به عنوان مثال سیاست‌گذار صنعت وزارت صنعت خواهد بود و نقش سیاست‌گذاری دولت را نباید از نظر دور داشت.

بازارگردان دارایکم و پالایش‌یکم مشخص شد

سازمان بورس امروز اعلام کرد: پس از ماه‌ها پیگیری و تحقق مقدمات لازم و با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید این دو صندوق مطابق آخرین تغییرات هیات وزیران مصوب شد؛ امیدنامه این صندوق‌ها نیز تغییر کرد و به واسطه تغییرات به وجود آمده، بازارگردان این دو صندوق تعیین شدند.

به گزارش فارس، این اصلاحات می‌تواند علاوه بر افزایش نقدشوندگی،به کاهش فاصله میان قیمت با ارزش واقعی صندوق‌ها نیز منجر شود.

کد خبر 462381

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • لحظه به لحظه با بازار سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    بازار معاملات بورس امروز در حالی آغاز به کار می‌کند که روز گذشته را هم رویایی به پایان برد، به طوری که شاخص کل توانست با افزایش بیش از ۴۵ هزار واحدی تا مرز یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی افزایش پیدا کند. در سه روز ابتدایی این هفته در مجموع شاخص کل افزایش بیش از ۱۰۶ هزار واحدی معادل ۸.۳ درصد را ثبت کرده است. شاخص هم وزن نیز دیروز افزایش بیش از ۱۳ هزار واحد معادل ۳.۵ درصد را ثبت کرد، که این بالاترین بازدهی شاخص کل از تیر ماه سال ۱۳۹۹ محسوب می‌شود. ارزش معاملات خرد در روز قبل حدود ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که بالاترین میزان از هشتم خرداد ماه محسوب می‌شود. همچنین بیش از ۵۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد، که بالاترین ورود پول به بازار سهام از سوی حقیقی‌ها از شهریور ماه سال گذشته محسوب می‌شود.

  • کارکرد معکوس صندوق‌های ETF دولتی در بورس

    کارکرد معکوس صندوق‌های ETF دولتی در بورس

    چرا صندوق های قابل معامله که در دنیا بسیار موفق عمل کردند در ایران کارکرد موفقی نداشتند؟

  • ابلاغ مصوبه برای اصلاح اساسنامه پالایشی یکم و دارایکم

    ابلاغ مصوبه برای اصلاح اساسنامه پالایشی یکم و دارایکم

    هیات دولت برای اصلاح اساسنامه صندوق های پالایشی یکم و دارایکم امروز مصوبه ای ابلاغ کرد.

  • چرا در یکسال اول دولت رئیسی رکود بازار سهام تشدید شد؟

    چرا در یکسال اول دولت رئیسی رکود بازار سهام تشدید شد؟

    هم‌زمان با مشخص شدن نتیجه انتخابات روند شاخص کل صعودی شد و در مدتی کوتاه رشد ۴۰درصدی را تجربه کرد چنان‌که از کانال یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی تا آستانه یک میلیون و۶۰۰ هزار واحد رفت، اما تنها چند روز بعد از مراسم تحلیف رئیسی و مشخص شدن ترکیب کابینه، ماه عسل پایان یافت و شاخص به مدار نزولی بازگشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =