۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کاهش قیمت نفت عمیق‌تر شد

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که رشد بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا را نشان داد و همچنین افزایش آمار ابتلا به کووید در چین، کاهش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس، بهای معاملات نفت برنت ۴۴ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۴ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز سه شنبه حدود سه درصد ریزش کردند.

به گفته منابع آگاه از آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم نوامبر، به میزان حدود ۵.۶ میلیون بشکه رشد کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد ذخایر نفت به میزان حدود ۱.۴ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بازار نفت هفته گذشته به شایعاتی مبنی بر این که چین محدودیت‌های کووید را تسهیل خواهد کرد، امیدوار شده بود اما مقامات سلامت چین آخر هفته گذشته اعلام کردند در برابر موارد جدید ابتلا، رویکرد پاکسازی پویا را حفظ خواهند کرد. آمار کووید در گوانگژو و شهرهای چینی دیگر افزایش پیدا کرده و این قطب تولید جهانی را به جدیدترین کانون شیوع کووید در چین تبدیل کرده است.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس‌پی‌آی در یادداشتی نوشت: با تکذیب شدن خبر بازگشایی چین و رشد قابل ملاحظه ذخایر نفت آمریکا که نشان می‌دهد تقاضای آمریکایی برای سوخت ضعیف شده است، نگرانی‌هایی که پیرامون رکود وجود دارد صبح چهارشنبه در معاملات بازار آسیا تجدید شدند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی‌ام‌سی مارکتس در این باره اظهار کرد: با وجود محدود ماندن عرضه در بازارهای فیزیکی، کندی تقاضای چین برای سوخت، تاثیر بزرگی در بازارهای معاملات آتی نفت داشته است.

همچنین در یک سیگنال منفی دیگر برای بازار نفت، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر بنزین آمریکا هفته گذشته حدود ۲.۶ میلیون بشکه رشد کرده است که برخلاف پیش بینی تحلیلگران از کاهش این ذخایر به میزان ۱.۱ میلیون بشکه بود.

بازار منتظر انتشار آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بعدازظهر روز جاری است تا دید روشن‌تری از وضعیت تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه به قوت خود باقی مانده است. ممنوعیت واردات دریابرد نفت روسیه به اتحادیه اروپا به تلافی حمله نظامی مسکو به اوکراین، از پنجم دسامبر اجرا می‌شود و پس از آن واردات فرآورده‌های نفتی روسی به این بلوک از فوریه، ممنوع خواهد شد. تولیدکنندگان اوپک پلاس هم تولیدشان را کاهش می‌دهند.

کد خبر 462354

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عرضه ارز در ۱۰ شعبه منتخب بانک ملت

    عرضه ارز در ۱۰ شعبه منتخب بانک ملت

    ۱۰ شعبه بانک ملت در راستای تسهیل و تأمین تقاضای ارز به‌صورت اسکناس، نسبت به عرضه ارز به متقاضیان اقدام می‌کنند.

  • درهم قطر چقدر شد؟

    درهم قطر چقدر شد؟

    بانک مرکزی امروز، چهارشنبه (۱۸ آبان)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۵ ارز افزایش و نرخ ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • با هر عطسه، نرخ ارز در ایران جابه‌جا شود

    با هر عطسه، نرخ ارز در ایران جابه‌جا شود

    نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: فاصله ارز نیما و ارز آزاد هر چقدر افزایشی شود نقش بخش خصوصی در صادرات کمتر می‌شود چراکه بخش خصوصی نمی‌تواند با ارز 36 هزار تومان جنس خریداری کند و با ارز نیمایی آن را پس بدهد.

  • جزئیات راه‌اندازی مناطق آزاد مشترک ایران و روسیه

    جزئیات راه‌اندازی مناطق آزاد مشترک ایران و روسیه

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یکی از ماموریت‌های دولت این است که با روسیه و کشورهای اوراسیا درباره مناطق آزاد مشترک اقدام ویژه و عملیاتی انجام شود.

  • رییس سازمان برنامه: امسال و سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی نداریم

    رییس سازمان برنامه: امسال و سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی نداریم

    مسعود میرکاظمی تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی امسال نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی در نظر نگرفته ایم.

  • ۹۰ حساب بانکی شرکتهای وزارت نفت مسدود شد

    ۹۰ حساب بانکی شرکتهای وزارت نفت مسدود شد

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد، حدود ۹۰ حساب از شرکت‌های تابعه وزارت نفت مسدود و به حساب واحد خزانه در بانک مرکزی منتقل شده است.

  • عمر نفت کی تمام می‌شود؟

    عمر نفت کی تمام می‌شود؟

    بیش از نیمی از ذخایر نفت‌خام جهان تاکنون برداشت شده و پس از ۱۱۰ سال ایران تنها کمی بیشتر از یک‌سوم ذخایر نفت خود را برداشت کرده، به عبارت دیگر ایران در طول نیم قرن گذشته روزانه به‌طور میانگین نتوانسته بیشتر از ۴ میلیون بشکه نفت تولید داشته باشد و این در شرایطی است که پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰ سال آینده تقاضای نفت‌خام کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =