پیش بینی بورس فردا ۱۵ آبان ۱۴۰۱

بورس تهران چه با حمایت و خبرهای دستوری، چه با بستن سفارشات فروش و چه با تغییرات در بازارهای جهانی و همچنین ارزندگی خود نمادها به همراه جهش قیمتی در نرخ دلار بالأخره در مسیر صعودی قرار گرفت تا از منظر تکنیکالی واگرایی که در کف ایجاد شده بود درست عمل کند و با سیگنال شکست خط روند نزولی در اندیکاتور RSI شاخص بازار سرمایه مثبت شود.

به گزارش صدای بورس,در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس تهران بیش از ۴۴ هزار واحد مثبت شد تا پس از ماه ها یک روز سبز خوب را به خود ببیند. ۸۳ درصد از نماد های بازار بورس و فرابورس با مثبت به کار خود پایان داند. اما در بازار پایه اوضاع تقریبا ۵۰-۵۰ بود.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فرآورده‌های نفتی به خود اختصاص داد و گروه‌های خودرویی و شیمایی به همراه فلزات اساسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

بورس تهران چه با حمایت و خبرهای دستوری، چه با بستن سفارشات فروش و چه با تغییرات در بازارهای جهانی و همچنین ارزندگی خود نمادها به همراه جهش قیمتی در نرخ دلار بالأخره در مسیر صعودی قرار گرفت. تا از منظر تکنیکالی واگرایی که در کف ایجاد شده بود درست عمل کند و با سیگنال شکست خط روند نزولی در اندیکاتور RSI شاخص بازار سرمایه مثبت شود.

چند روز پیش در خصوص برگشت بازار صحبت کردیم و این موضوع مطرح شد که در صورت قرار گرفتن شاخص در مسیر صعودی اولین هدف شاخص محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص است که برای مدت ها به عنوان یک سطح حمایتی عمل کرده است.

به گزارش اکو ایران,همچنین منتظر نحوه برخودر کندل با این سطح حمایتی بودیم که در جریان معاملات امروز بازار، شاهد عبور شاخص از این محدوده با ارزش بالا به همراه یک کندل صعودی قوی بودیم که نشان از شکست این مقاومت می‌دهد.

طبق استانداردهای تکنیکالی، شاخص باید حداقل به اندازه ۲۳ یا ۳۸ درصد از موج قبلی را اصلاح کند تا بگوییم روند قبلی پایان یافته است. حالا شاخص با رشد خوب امروز نشان داد که به روند نزولی قبلی خود پایان داده است.

اما همچنان این سطح یعنی ۲۳ درصد فیبوناچی به عنوان یک مقاومت بر سر راه شاخص است همچنین خط روند صعودی شکسته شده در ماه‌های پیش نیز میتواند به عنوان مقاومت عمل کند.

از منظر تکنکیالی برای فردای شاخص سیگنال نزولی دیده نمی‌شود و هیجان خریدی هم در بازار ایجاد نشده است پس می‌توان این انتظار را داشت که شاخص بخواهد تا سطح ۳۸ درصدی فیبوناچی حرکت کند . البته با توجه به وجود مقاومت‌های مطرح شده شاید کار برایش کمی سخت باشد.

اما همان طور که روز قبل صحبت کردیم شاخص از رشد دلاری عقب مانده است و به طور سنتی این افت را می تواند جبران کند مگر این که شاهد خبرهای بدی برای بازار سرمایه باشیم که از ادامه روند صعودی باز بماند.

بورس

کد خبر 462147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =