صعود بورس در چهارمین روز متوالی

امروز شاخص کل باز هم رشد کرد و توانست بالاتر از مرز یک میلیون و 280 هزار واحد بایستد.

به گزارش صدای بورس,در معاملات روز سه‌شنبه دهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 10 هزار و 628 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 280 هزار و 461 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 4 هزار و 243 واحدی در سطح 365 هزار و 60 واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 51 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 384 واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «وامید» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «غکورش»، «ومعادن» و «لوتوس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شگویا»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «شکام» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شبندر و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و گدنا پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

به گزارش اقتصاد نیوز,امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 943 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 390 میلیارد تومان بود که 23 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 681 میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه 81 نماد صف خرید داشتند و 53 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 23 درصدی به 138 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 13 درصد کاهش یافت و 109 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار یک میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 70 میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد وبانک (شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی) با صف‌ خرید 13 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وبانک، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز تنها صف فروش بازار به نماد بالبر تعلق داشت که ارزش آن یک میلیارد تومان بود.

بورس

کد خبر 461888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =