۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
شاخص قیمت مسکن کاهش یافت؟

در مهر ماه ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۰.۱- درصد بوده است. تورم ماهانه مهرماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٣.٣ درصد)، ٣.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش صدای بورس، در مهر ماه ۱۴۰۱ شاخص قیمت آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به عدد١٥٩,٥ رسیده است که نسبت به ماه قبل (١٥٩.٧)، ۰.۱ درصد کاهش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در مهر ماه ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۰.۱- درصد بوده است. تورم ماهانه مهر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٣.٣ درصد)، ٣.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در مهر ماه ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به عدد ٤٤,٧ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٤٥.٧ درصد) ۱ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه مهر ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٣٢,٤ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(۳۰.۳ درصد)، ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمانهای مسکونی مناطق ٢٢گانه شهر تهران

در مهر ماه ۱۴۰۱ متوسط وزنی[٢] و حسابی[٣] قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به ترتیب به ٤٦٤٧٩٨ و ٤٤٣٣٩٨ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت ۹۹۵۴۱۰ هزار ریال بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ٢٢٦٨٩٣ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

بازار مسکن ,

به گزارش تسنیم، تحولات قیمت مسکن در تهران به عنوان سیگنال قیمت در کشور نقش مهمی در بازار معاملات مسکن دارد. در تایید افت محسوس قیمت مسکن، بانک مرکزی نیز اخیرا گزارش تقریبا مشابهی از تحولات قیمت مسکن در تهران منتشر کرده است، بر این اساس متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۳۷.۲ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به ماه قبل و ۳۸.۲ درصدی ماه مشابه سال قبل می باشد.

کد خبر 461842

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • از ابتدای سال ۱۴۰۰؛ بورس از مسکن عقب افتاد

    از ابتدای سال ۱۴۰۰؛ بورس از مسکن عقب افتاد

    مرکز آمار و بانک مرکزی دیروز دوشنبه ۹ آبان اطلاعات مربوط به قیمت مسکن شهر تهران در مهر ماه را منتشر کردند؛ میانگین قیمت مسکن شهر تهران بر اساس داده‌های مرکز آمار در مهر ماه کاهش یافته است اما داده‌های بانک مرکزی از افزایش قیمت مسکن خبر می‌دهد. بر اساس هر کدام از منابع اطلاعاتی،‌ بازار مسکن عملکرد بهتری را نسبت به بورس در اولین ماه پاییز ثبت کرده است. هرچند در بلند مدت بازدهی بورس از بازار مسکن بیش‌تر بوده اما از ابتدای سال گذشته، بورس از مسکن عقب افتاده است.

  • الزام بانک مرکزی به انتشار مذاکرات و مصوبات شورای فقهی

    مجلس تصویب کرد؛

    الزام بانک مرکزی به انتشار مذاکرات و مصوبات شورای فقهی

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف به انتشار مشروح مذاکرات و مصوبات شورای فقهی بر تارنمای بانک مرکزی و انتشار برای عموم مردم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =