بررسی تحولات اجاره بهای مسکن در تهران

شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری درمهرماه سال۱۴۰۱ بررسی شد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری درمهرماه سال۱۴۰۱نشاندهنده رشد معادل۰/۷درصد است.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری درمهرماه سال ۱۴۰۱نشان دهنده رشد به ترتیب معادل۹ /۴۰و۸/۴۶درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل است .لازم به توضیح است رشد ماهانه شاخص مزبور درمهرماه در شهر تهران و کل مناطق شهری یکسان ومعادل۰/۷درصد است.

بررسی تحولات اجاره بهای مسکن در تهران

تعداد واحدهای مسکونی آپارتمانی معامله شده درشهر تهران درمهر ماه سال۱۴۰۱ به۴/۵ هزار فقره رسید که نسبت بهماه مشابه سال قبل۰/۱درصدکاهشنشان میدهد.در این ماه متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای واحدهای مسکونیمعامله شده درشهر تهرانمعادل۲/۴۳۷میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل۲/۳۸ درصد افزایش داشته است.
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده درمهرماه سال۱۴۰۱ درشهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا۵ سال ساخت با سهم۶/۲۸درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادهاند.
همچنین درماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۹/۴۰و۸/۴۶ درصد رشد نشان میدهد.لازم به توضیح است رشد ماهانه شاخص مزبور در شهریور ماه در شهر تهران و کل مناطق شهری یکسان ومعادل۰ /۷درصد است.

منبع: بانک مرکزی

کد خبر 461824

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی‌آید؟

    چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی‌آید؟

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: هنوز تایید نهایی بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن برای افتتاح حساب‌ها را انجام نداده‌ایم؛ زیرا درصدد هستیم تا پروژه‌ها را تعریف کنیم و بعد پیامک بفرستیم. اگر متقاضیان مبلغ آورده اولیه را واریز کنند و پروژه تعریف نشود ارزش ریالی پول آنها با توجه به نوسانات قیمت ساخت کاهش می‌یابد. لذا درصددیم تا در کوتاهترین زمان، منابع به پروژه‌ها تزریق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =