ثبت بیشترین خروج سرمایه در ۵ روز اخیر

در روز یکشنبه شاخص‌ کل بورس در رقم یک میلیون و ۲۹۹ هزار واحد قرار گرفت و نمادهای قرمزپوش ۶۴ درصد بازار را تشکیل دادند.

به گزارش صدای بورس، امروز معاملات بازار با افت شاخص‌ کل آغاز شد و در یک ساعت ابتدایی بیش از ۲ هزار واحد ریزش کرد. در نهایت شاخص ۹ هزار و ۲۸۰ واحد پائین‌تر از روز قبل ایستاد و به سطح یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۶۷۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز در پایان معاملات امروز هزار و ۱۰۵ واحد نسبت به روز شنبه پائین آمد و در رقم ۳۷۷ هزار و ۸۸۹ واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و ۶۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۸۶ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۲۳۶ نماد رشد قیمت داشتند و ۴۲۲ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۳۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

به گزارش اکو ایران,امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای شانزدهمین روز متوالی منفی شد و ۲۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در ۵ روز کاری اخیر است.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۰ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «حکشتی»، «شیراز» و «خودرو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «مارون» و «شراز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «کزغال» و «دتوزیع» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و خگستر و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کمرجان و آریا پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

عرضه و تقاضا در معاملات یکشنبه

در معاملات یکشنبه ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۶۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۰ درصدی به ۱۸۳ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۴۶ درصد افزایش یافت و ۱۲۳ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۳۳ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۹۸ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) با صف‌ خرید ۱۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وآذر، نمادهای بالبر (شرکت کابل البرز) و خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد گدنا تعلق داشت که ارزش آن ۱۹ میلیارد تومان بود. پس از گدنا، نمادهای فخوز، کمرجان، آسیاتک و بهپاک صف فروش داشتند.

بهبود ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد تومان بود که ۷۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان رسید.

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۳۰ میلیارد تومان بود.

پس از حکشتی، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد فولاد و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد ۳۵۸ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۹۱ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به دانا تعلق داشت. دو نماد خگستر و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

کد خبر 461402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =