جرئیات جدید از دومین مرحله مزایده خودروهای خارجی

سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در مزایده فوق‌العاده ۵۶۶، ۷۱ خودروی خارجی که از مزایده اول خودروها باقی‌مانده بود، از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت به فروش می‌رود.

به گزارش صدای بورس،سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد: داشتن امضای الکترونیکی، اقتصادی، واریز ۱۵ درصد قیمت کارشناسی یا ضمانت‌نامه بانکی با سه ماه اعتبار ضروری است این در حالی است که در مزایده قبلی هزار نفر مشکل ضمانت‌نامه بانکی داشتند.

وی گزارشی از مزایده فوق‌العاده ۵۶۵ خودروهای خارجی ارائه کرد و گفت: یک هزار و ۶۲ دستگاه خودروی خارجی در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود داشت که گمرک اعلام کرد ۲۲ دستگاه خارج شده است و یک هزار و ۴۰ دستگاه وارد مزایده شد.

حجتی با اشاره به اینکه ۵۸ دستگاه به‌خاطر مغایرت در تیپ، مدل، رنگ، سال تولید، سیلندر خودروها از مزایده خارج شد، گفت: ۲۷ خودرو در مازندران، ۱۰ خودرو در بوشهر و ۲۱ خودرو خوزستان بود.

وی اضافه کرد: مهلت واریز وجه از صبح امروز تا ۲۴ ساعت تمدید شد اگر افرادی که در مزایده برنده شدند نتوانند وجه موردنظر را پرداخت کنند خودرو وارد مزایده فردا می‌شود؛ ازاین‌رو امکان دارد تعداد خودروها در مزایده افزایش پیدا کند.


بیشتر بخوانید: چرا ۲۷ پورشه‌ از مزایده خارج شدند؟


سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۹۸۲ دستگاه در مزایده به فروش رفت گفت: ۹ دستگاه فاقد پیشنهاد و چهار خودرو قیمت نامتعارف داشت که این خودروها برای مزایده فردا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای ابهام ایجاد کردند که فردی ۲۸۱ خودرو خارجی را در مزایده برنده شده است در خالی که این فرد ۲۸۱ خودرو پیشنهاد داد و تنها ۲۲ خودرو برنده شد. همچنین دو فرد دیگر به تر تیب ۲۳۹ و ۲۵۷ خودرو را پیشنهاد دادند ولی هیچکدام برنده نشدند.

سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ابراز داشت: مجموع در آمد این مزایده، سه هزار میلیارد تومان بود که ۸۵ درصد افزایش نسبت به قیمت کارشناسی اعلام شده، داشت. ضمن اینکه گران‌ترین خودرو با ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بی ام و بوده است.

وی گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به افرادی که در مزایده شرکت و پول واریز کرده بودند عودت داده شد.

به گزارش ایرنا، حجتی با بیان اینکه با همکاری پلیس در محل نگهداری خودرو های خارجی پلاک‌گذاری صورت می‌گیرد، گفت: مرجع تشخیص قیمت‌ها کارشناسان رسمی دادگستری هستند در این زمینه برای نحوه رفع مغایرت‌ها تصمیم‌های گرفته شد اگر مغایرت به نحوه‌ای باشد که قیمت واقعی خودرو در پلاک‌گذاری از قیمت برنده‌شدن باشد فرد برنده شده باید مابه‌التفاوت را پرداخت کند و اگر قیمت واقعی خودرو کمتر از ارزش برنده شده باشد اگر فرد رضایت نداشته باشد می‌تواند خودرو را تحویل دهد و مبلغ را پس بگیرد.

کد خبر 461095

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اسامی برندگان مزایده خودروهای خارجی را ببینید

    اسامی برندگان مزایده خودروهای خارجی را ببینید

    نتیجه دور نخست مزایده خودروهای خارجی رسوبی ۱۶ مهر ماه مشخص و اسامی برندگان نیز اعلام شد.

  • فعلاً خبری از کاهش قیمت خودرو نیست

    فعلاً خبری از کاهش قیمت خودرو نیست

    پس از آنکه در روزهای ابتدایی هفته شاهد افزایش قیمت اغلب مدل‌های پرتقاضای خودرو بودیم، حالا دوباره به نظر می‌رسد که فعلا قیمت‌ها ثابت شده‌اند و منتظر اتفاقات پیش‌رو هستند. با این وجود نگاهی به متغیرهای اثرگذار بازار خودرو نشان می‌دهد که شاید حتی با وجود کاهش محسوس حجم معاملات و عمیق‌تر شدن رکود نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را کشید. قیمت دلار دوباره به بالای ۳۳هزار تومان رسیده است و آنگونه که از صحبت‌های مسئولان برمی‌آید، فعلاً فعلا تکلیف واردات هم مشخص نیست. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد خودروهای وارداتی تا آذر ماه به کشور می‌رسند.

  • امشب آخرین مهلت ثبت نام در سامانه مزایده خودروهای خارجی

    امشب آخرین مهلت ثبت نام در سامانه مزایده خودروهای خارجی

    سخنگوی سازمان امور اموال تملیکی گفت:ساعت ۲۴ امشب آخرین مهلت ثبت نام در سامانه مزایده خودروهای خارجی است و این زمان تمدید نخواهد شد.

  • عرضه ۷۶ هزار دستگاه خودرو در مزایده اموال تملیکی

    عرضه ۷۶ هزار دستگاه خودرو در مزایده اموال تملیکی

    معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از عرضه ۷۶ هزار دستگاه خودرو در مزایده اموال تملیکی خبر داد.

  • پنج شنبه؛ آخرین فرصت ثبت قیمت خودروهای خارجی در مزایده

    پنج شنبه؛ آخرین فرصت ثبت قیمت خودروهای خارجی در مزایده

    زمان بازدید و ارائه قیمت پیشنهادی برای متقاضیان شرکت در مزایده خودروهای سواری خارجی به مدت ۲ روز (تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۱۴ مهرماه) تمدید ش

  • خودرو های ارزان و گران هفته اول مهر کدام بودند؟

    خودرو های ارزان و گران هفته اول مهر کدام بودند؟

    بازار خودرو عملاً هفته اول تعطیل بود و اغلب قیمت خودروهای پرتقاضای داخلی بدون تغییر بودند. همچنان آینده مبهم واردات خودرو و قیمت گذاری دستوری و روند قیمت دلار متغیرهای مهم بازار خودرو محسوب می شود. این هفته قیمت تیبا ۲ فقط افزایش یافت و با افزایش یک میلیون تومانی به ۲۰۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما را نیز کاهش یک میلیونی را ثبت کرد و به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

  • لغو محدودیت ۲ ماه توقف کالا در گمرکات

    لغو محدودیت ۲ ماه توقف کالا در گمرکات

    محدودیت ۲ ماه توقف کالا در گمرکات لغو شد.

  • جزییات مرحله دوم مزایده خودروهای خارجی

    جزییات مرحله دوم مزایده خودروهای خارجی

    براساس اعلام سازمان اموال تملیکی مجموع ۷۶ خودرو خارجی که در مزایده دوم این سازمان قرار گرفته بودند و ارزش کارشناسی آنها ۳۰۱ میلیارد تومان تعیین شده بود، با احتساب مالیات ارزش افزوده، ۴۲۸ میلیارد تومان به فروش رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =