به ۳.۵ میلیون جامانده سهام عدالت تعلق می گیرد

رییس سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.

به گزارش صدای بورس،حسین قربانزاده با اشاره به تصویب تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در هیات دولت اظهار کرد: بر این اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند فاز نخست جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند.

وی درمورد پرتفوی جاماندگان نیز گفت: پرتفوی جاماندگان از قبل در سازمان خصوصی سازی پیش‌بینی شده بود اما یکی از شرکت‌ها در هیات دولت حذف شد و باید جابه‌جایی پرتفو صورت بگیرد تا بتوان امور را پیش برد. البته این طرح بعد از هیات دولت باید به هیات تطبیق مجلس برود و چنانچه ایرادی نداشته باشد، لازم‌الاجرا است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تعداد جاماندگانی که در فاز نخست شناسایی شده‌اند حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا،بر اساس این گزارش، طبق مصوبه مجلس، دولت موظف شد از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه های (۱) و (۲) ماده (۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵ خردادماه ۱۳۸۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند اقدام کند.

کد خبر 461071

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • موتور سواری وزیر اقتصاد

    موتور سواری وزیر اقتصاد

    وزیر اقتصاد با اشاره به سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به مفاصا حساب مالیاتی و گواهی عدم بدهی مالیاتی، گفت: تمام موتورهای ایجاد تورم از ناحیه بی انضباطی های بودجه‌ای، شبکه بانکی، خلق پول، نوسان های بی ضابطه نرخ ارز و... در ماه‌های گذشته کنترل شد.

  • ارزش سهام عدالت کاهشی شد

    ارزش سهام عدالت کاهشی شد

    ارزش سهام عدالت تحت تاثیر روند نزولی بازار سرمایه در هفته‌های اخیر کاهشی شده است و ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده که کم‌ترین قیمت را در سال جاری ثبت کرده است.

  • خبر خوش دولت برای ایثارگران

    خبر خوش دولت برای ایثارگران

    براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولین معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

  • تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در مرحله پایانی

    تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در مرحله پایانی

    عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند، گفت: اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان به سرعت در حال انجام است اما تعیین دقیق زمان اجرایی شدن طرح مدنظر اصلاً کار ساده‌ای نیست.

  • اعتراض سهامداران در مورد نظارت سلیقه ای و انحصار صدور مجوز حل شد

    اعتراض سهامداران در مورد نظارت سلیقه ای و انحصار صدور مجوز حل شد

    دیگر اقدامات بازارسرمایه به دلیل عوامل اقتصادی و نااطمینانی‌،نتیجه مطلوب نداده است!

  • خبر جدید وزیر اقتصاد برای سهامداران

    خبر جدید وزیر اقتصاد برای سهامداران

    وزیر امور اقتصاد و دارایی از واریز بخشی از سود سهام عدالت تا پایان پاییز سال جاری خبر داد.

  • واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در مراحل پایانی

    واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در مراحل پایانی

    طبق وعده مسوولین واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در مراحل پایانی قرار گرفته است.

  • آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

    آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

    سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: امسال سود سهام عدالت در دو نوبت پرداخت می‌شود که در نوبت اول ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به زودی به حساب سهامداران واریز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =