اعتراض سهامداران در مورد نظارت سلیقه ای و انحصار صدور مجوز حل شد

دیگر اقدامات بازارسرمایه به دلیل عوامل اقتصادی و نااطمینانی‌،نتیجه مطلوب نداده است!

به گزارش صدای بورس,احسان خاندوزی که بعد از نواختن زنگ مدرسه شهید فخری رازی در آغاز سال جدید تحصیلی، گفت: برنامه‌های بازار سرمایه از سال گذشته توسط شورای‌ عالی پول و اعتبار و سازمان بورس در حال بررسی و اجرا بوده و بخش های مورد اعتراض چون حوزه‌های نظارتی سازمان بورس که گمان می‌رفت نظارت منصفانه‌ای ندارد و برخی با تولید اطلاعات غلط افراد را گمراه می‌کردند، سازمان نظارتی برخط ایجاد شد که لحظه به لحظه خرید و فروش را رصد می‌کند.

وی افزود: همچنین فعالان از انحصارها و عدم صدور مجوز ناراضی بودند که با کاهش زمان صدور حدود ۶۰ مجوز برای نهادهای مختلف بازار سرمایه صادر شد. در زمینه بنیان‌های بازار سرمایه نیز برای نخستین بار از شرکت های سرمایه گذاری زمین و مستغلات برای انتشار واحدهای سرمایه‌گذاری دعوت شد.

این مقام مسئول ادامه داد: دیگر اقدامات نه چندان بزرگ بازار سرمایه در مرحله شروع بوده و نیازمند زمان و رفع عوامل اقتصادی و نااطمینانی‌های داخل و خارج است. بنابراین نتیجه مطلوب محقق نشده است.

به گزارش بورس پرس,خاندوزی در بخش دیگری به آسیب سال‌های اخیر بانک سرمایه به دلیل سوءمدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت:با همکاری بانک مرکزی برنامه اصلاحی بانک سرمایه که تنها بانک متعلق به فرهنگیان است در پیش گرفته شد و ترازنامه این بانک در حال حل و فصل است.

وی از تشکیل کارگروه تعاملات سواد مالی بین وزارتخانه‌های اقتصاد و آموزش و پرورش در قالب المپیاد خبر داد و در مورد جاماندگان سهام عدالت هم اعلام کرد: معاونت حقوقی مجلس در حال رفع اختلاف دولت و مجلس است که انتظار می رود زودتر رفع و تکلیف جاماندگان روشن شود.

کد خبر 459790

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =