سخنرانی رئیس‌جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی

امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۱ کنفرانس وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران در تهران آغاز به‌ کار کرد.

به گزارش صدای بورس،رئیس‌جمهور ایران در آغاز کنفرانس وحدت اسلامی سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور صبح امروز در کنفرانس وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: جامعیت اسلام می‌تواند همه نیازهای بشر امروز را پاسخگو باشد و انسان معاصر می‌تواند با اتکای به خدا و اعتماد به نفس و آموخته‌های دینی زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزند.

ابراهیم رئیسی افزود: جامعیت اسلام پاسخگوی همه نیازهای انسان معاصر است و به او قوت و قدرتی می‌دهد که بتواند در مقابل فرهنگ‌هایی که تناسبی با زندگی دینمدارانه ندارند، ایستادگی کند.

رئیسی اظهار کرد: این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام نسبت به سرمایه عظیمی به نام دین و ارزش‌های دینی می‌شود. سرمایه بزرگی به نام دین‌داران و مسلمانان و معتقدین به دین و نیز سرزمین‌های اسلامی که امروز با همه غنای مادی و معنوی در اختیار مسلمانان است.

وی با بیان اینکه بیندیشید که دشمن در چه جایگاهی است و چه ترفندهایی دارد، افزود: به نام دین امروز پرچمی که امام برافراشتند، پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در همه اقلیم‌ها با همه گویش‌ها است. امروز مسلمانان اشتراکات بسیار زیادی دارند.


بیشتر بخوانید:رئیسی : ملت با حضور در صحنه ، توطئه دشمن را نقش بر آب کرد


دین در زندگی انسان معاصر

رئیس‌جمهور گفت: این اشتراکات می‌تواند قدرت بزرگ و مدنی به نام دین پدید آورد و در برابر همه تمدن‌های مدعی امروز عالم سر بلند اعلام کند که برای سبک زندگی انسان معاصر، سخن و مدل داشته باشد.

ابراهیم رئیسی تاکید کرد: پیام این کنفرانس این است که ما به‌عنوان دین می‌خواهیم زندگی انسان معاصر رقم بخورد. شهدای جهان اسلام، بیداری ایجاد کردند. برخی فکر می‌کردند اسلام، امری شخصی است، اما به برکت خون شهدای اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شد و همه مسلمانان می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و در همه شئون زندگی‌شان براساس اسلام عمل شود. دشمن هم از همین می‌ترسد.

رئیسی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ‌های جهانی و ایجاد دو بلوک شرق و غرب و بعد از فروریختن اتحاد جماهیر شوروی و یکجانبه‌گرایی در دنیا، آن‌چه آنها را واداشت که مقابل مسلمانان توطئه کنند این است که در اتاق‌های اندیشه‌ورزی خود بررسی کردند که چه مانعی می‌تواند مقابل یکه‌تازی غرب و نظام سلطه بایستد و به نتیجه این رسیدند تنها قدرتی که می‌تواند سربلندی مقابل نظام سلطه ایستادگی کند، فقط اسلام است.

وی گفت: آنها نقشه کشیدند تا چه کنند این قدرت عظیم که مرکزیت آن در ایران اسلامی به برکت یک دین‌شناس و اسلام‌شناس و یک مرجع تقلید پا گرفته، در عالم نتواند موج و بیداری ایجاد کند.

اتحاد، یک استراتژی اساسی است

رئیس‌جمهور گفت: دولت‌های وابسته در کشورهای اسلامی، امپراطوری رسانه‌ای برای تشویش در اذهان مسلمان، راه‌انداختن گروه‌های تکفیری و قتل و غارت بین مسلمان، اهانت به مقدسات و اولین شخصیت عالم اسلام و جهان بشریت یعنی پیامبر اسلام(ص) و همه مقدسات، رواج تفکر افراطی و تکفیری، ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمان، همه آنها حلقه‌های یک زنجیر است.

ابراهیم رئیسی با بیان اینکه آنها خواستند این قدرت به‌نام دین و اسلام سر بلند نکند، تصریح کرد: این نشست می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

رئیسی با بیان اینکه نقش علما، فرهیختگان، تاریخ‌سازان نقش بی‌بدیل است، گفت: امروز اتحاد برای ما نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است.

به گزارش مهر ،وی با بیان اینکه مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای، همواره بر این راهبرد تاکید کرده‌اند که امروز وحدت جهان اسلام یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ترجمان این نگاه آن است که هر کس با قلم، بیان، عمل، فعل و ترک فعل در جهت وحدت عمل کند، کمک کرده و هرکس ایجاد تفرقه کند حتما در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

کد خبر 460809

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا شاخص‌های اقتصادی حال‌شان خوب نشد؟

    چرا شاخص‌های اقتصادی حال‌شان خوب نشد؟

    شاخص‌های اقتصادی گویای حقایق تلخی هستند که نشان می‌دهد در این اوضاع و احوال بعید است گشایشی در اقتصاد ایران رخ دهد مگر توافقی در عرصه بین‌المللی صورت گیرد و موقتاً روزنه‌های امید در اقتصاد ایران پدیدار شوند.

  • رئیسی : ملت با حضور در صحنه ، توطئه دشمن را نقش بر آب کرد

    رئیسی : ملت با حضور در صحنه ، توطئه دشمن را نقش بر آب کرد

    رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت کار با اشاره به اینکه بصیرت مردم در حوادث اخیر دشمن را ناکام گذاشت گفت: باید برای مردم با بصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناس ایران خداوند را شاکر باشیم که دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند.

  • قدرت خرید یارانه احمدی نژاد بالاتر است یا رییسی؟

    قدرت خرید یارانه احمدی نژاد بالاتر است یا رییسی؟

    یارانه نقدی در دولت رئیسی نسبت به دولت احمدی نژاد ۹ برابر شد اما ارزش دلاری آن ۸۰ درصد افت کرده است.

  • خبر خوش دولت برای ایثارگران

    خبر خوش دولت برای ایثارگران

    براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولین معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =