قیمت واقعی تخم مرغ ۳ هزار تومان است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نرخ فعلی تخم مرغ درب مرغداری، عرضه هر عدد آن بالاتر از ۳ هزار و ۱۰۰ تومان کاملا گرانفروشی است.

به گزارش صدای بورس، حمید رضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان و هر شانه ۱.۸۰۰ گرمی کمتر از ۷۰ هزارتومان است.

او قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها را ۳ هزار تا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

کاشانی می‌گوید: علی رغم آنکه قیمت واقعی تخم مرغ ۳۰ درصد بالاتر از نرخ فعلی است، دولت در هفته گذشته به پشتیبانی امور دام اجازه واردات تخم مرغ داده است، این درحالی است که به سبب شرایط مازاد تولید قرار بود به صادرکنندگان مشوق صادراتی دهند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که به سبب مازاد مصرف برآورد می شود که میزان مازاد تا پایان ماه به بالای ۸ هزار تن برسد.

بنابر گفته کاشانی، قبل از مردمی سازی یارانه‌ها بارها به دولت اعلام کردیم که در صورت آزادسازی نرخ نهاده‌ها اقداماتی همچون اصلاح واقعی قیمت، پرداخت طلب نهاده مرغداران و مشوق صادراتی را در دستور کار خود قراردهند که متاسفانه هیچ یک از پیشنهادات عملیاتی نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، آمارها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است، دولت برای حمایت از تولید راهی جز پرداخت مشوق صادراتی ندارد، این درحالی است که با اتخاذ سیاست واردات زمینه را برای نابودی صنعت فراهم می‌کند.

کد خبر 460494

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کالابرگ و یارانه با هم در مهرماه توزیع می‌شود

    کالابرگ و یارانه با هم در مهرماه توزیع می‌شود

    مجلس در نظر داشت که مابه‌التفاوت قیمت بازار آزاد با قیمت کالاهای شهریور ۱۴۰۰ را از طریق کالا برگ جبران کند. اما دولت می‌خواست کار خود را آسان کند.

  • ضرر مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ

    ضرر مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ

    رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران می‌گوید که مرغداران در ضرر و زیان هستند و قیمت تخم مرغ باید اصلاح شود.

  • مرغ گرانتر می شود

    مرغ گرانتر می شود

    به گفته رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی، بنابر آمار طی ۳ ماه اخیر جوجه ریزی واحدهای مرغداری ۳۰ درصد کاهش یافت که به همین میزان تولید مرغ کاهش یافته است.

  • یارانه نقدی مهرماه چه زمانی واریز می‌شود؟

    یارانه نقدی مهرماه چه زمانی واریز می‌شود؟

    هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شده است.

  • قیمت واقعی یک شانه تخم مرغ چند است؟

    قیمت واقعی یک شانه تخم مرغ چند است؟

    رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت تخم‌مرغ هنوز در مرغداری‌ها افزایش نیافته و بنابراین فروش تخم‌مرغ با قیمت‌های بالای ۹۰ هزار تومان در حال حاضر تخلف است.

  • تورم مواد غذایی در شهریور چقدر شد؟

    تورم مواد غذایی در شهریور چقدر شد؟

    برای شهریور ماه ۱۴۰۱، مواد غذایی پیشتاز نرخ تورم بودند. گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در ماه گذشته لبنیات، نان، شیرینجات و مواد پروتئینی بالاترین نرخ تورم را داشتند.

  • چرا نرخ جدید مرغ و تخم مرغ اعلام نشد؟

    چرا نرخ جدید مرغ و تخم مرغ اعلام نشد؟

    روز پنجشنبه ۳۱شهریورماه قرار بود وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به درخواست مرغداران برای بازنگری و اصلاح قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ، نرخ جدیدی را برای این۲ کالای پروتئینی پرمصرف اعلام کند اما تا آخرین لحظات تنظیم این گزارش هیچ خبری در این زمینه منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =