۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
مرغ گرانتر می شود

به گفته رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی، بنابر آمار طی ۳ ماه اخیر جوجه ریزی واحدهای مرغداری ۳۰ درصد کاهش یافت که به همین میزان تولید مرغ کاهش یافته است.

به گزارش صدای بورس،رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: طی ۳ ماه اخیر به طور متوسط جوجه ریزی ۳۰ درصد کاهش یافته که به همین میزان تولید مرغ کم شده است.

محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان و مرغ گرم ۶۰ تا ۷۲ هزار تومان است. ناگفته نماند در اکثر مغازه ها مرغ با نرخ ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

به گفته او، بنابر آمار طی ۳ ماه اخیر جوجه ریزی واحدهای مرغداری ۳۰ درصد کاهش یافت که به همین میزان تولید مرغ کاهش یافته است.

یوسفی می گوید: با توجه به قول وزیر جهاد و معاون اول رئیس جمهور قرار بود قیمت مرغ و تخم مرغ در پایان شهریور اصلاح شود که به رغم گذشت چند روز از این تاریخ، هنوز خبری نیست. درحالیکه قیمت نهاده برخی شرکت ها در سامانه بازارگاه افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بعداز اصلاح نظام یارانه بارها اعلام کردیم که در آینده قیمت مرغ در بازار با مشکل مواجه می شود، کمااینکه بدلیل کاهش قدرت خرید و جوجه ریزی، قیمت هر قطعه جوجه به یک هزار تا ۲ هزار تومان رسیده بود.

کد خبر 459927

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا نرخ جدید مرغ و تخم مرغ اعلام نشد؟

    چرا نرخ جدید مرغ و تخم مرغ اعلام نشد؟

    روز پنجشنبه ۳۱شهریورماه قرار بود وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به درخواست مرغداران برای بازنگری و اصلاح قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ، نرخ جدیدی را برای این۲ کالای پروتئینی پرمصرف اعلام کند اما تا آخرین لحظات تنظیم این گزارش هیچ خبری در این زمینه منتشر نشده است.

  • مرغ منجمد ۴۰ تومانی به بازار آمد

    مرغ منجمد ۴۰ تومانی به بازار آمد

    سرپرست جهاد کشاورزی استان تهران از عرضه گسترده مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان در بازار خبر داد و گفت: این قیمت ۵ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب است و برای تنظیم بازار عرضه می‌شود.

  • قیمت واقعی تخم مرغ ۳ هزار تومان است

    قیمت واقعی تخم مرغ ۳ هزار تومان است

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نرخ فعلی تخم مرغ درب مرغداری، عرضه هر عدد آن بالاتر از ۳ هزار و ۱۰۰ تومان کاملا گرانفروشی است.

  • چشم بازار مرغ و تخم مرغ به دولت

    چشم بازار مرغ و تخم مرغ به دولت

    وزارت جهادکشاورزی فردا نرخ‌های جدید را با توجه به برآورد هزینه تولید، اعلام می کند. این در حالی است که بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها، سرانه مصرف مرغ ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته و معاون تولیدات امور دامی وزارت جهادکشاورزی هم افت تقاضای مصرف تا رقم۳۰ درصد را تأیید کرده است.

  • قیمت مرغ برابر با دستمزد روزانه‌ی کارگران

    قیمت مرغ برابر با دستمزد روزانه‌ی کارگران

    براساس آخرین محاسبات، سبد معیشت خانوارهای متوسط کارگری حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و یک شکاف عظیم میان هزینه‌های زندگی و دستمزد وجود دارد؛ این شکاف بیش از ۶۳ درصد است.

  • قیمت واقعی یک شانه تخم مرغ چند است؟

    قیمت واقعی یک شانه تخم مرغ چند است؟

    رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت تخم‌مرغ هنوز در مرغداری‌ها افزایش نیافته و بنابراین فروش تخم‌مرغ با قیمت‌های بالای ۹۰ هزار تومان در حال حاضر تخلف است.

  • چرا مرغ گران شد؟

    چرا مرغ گران شد؟

    رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور ‌دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر و عبور از نرخ مصوب ۵۹۸۰۰ تومان را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =