افزایش حجم معاملات مسکن بابیش از ۵ سال ساخت در تهران

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران درشهریورماه سال ۱۴۰۱ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی هاو سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه ومنتشر شد.

به گزارش صدای بورس، گزارش تحولات بازارمعاملاتمسکن شهر تهران درشهریورماه سال۱۴۰۱ نشان می دهد حجم معاملات مسکن در،واحدهای تا ۵سال ساخت با سهم ۴/۲۸ درصد  بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش:
در شهریور سال۱۴۰۱،تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده درشهر تهران به حدود ۰/۶ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب۹ /۲۲ و ۵/۲۲ درصد کاهش نشان میدهد.
درماه مورد گزارش،متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران ۲/ ۴۳۲میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۱/۱ درصدی نسبت به ماه قبل
می باشد.
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که از مجموع ۶۰۳۳ واحد مسکونی معامله شده ،واحدهای تا ۵سال ساخت با سهم
۴/۲۸ درصد  بیشترین سهم را به خود اختصاص دادهاند.

با این  وجود سهم مذکور در مقایسکه با شهریور ماه سال قبل حدود ۶/ ۴واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با عمربالا درگروههای"۱۱تا۱۵ "و "بیش از۲۰ "سال ساخت افزوده  شده است.

افزایش حجم معاملات مسکن بابیش از ۵ سال ساخت در تهران

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در شهریور ماه سال۱۴۰۱حکاکی از آن است که از میان مناطق۲۲  گانه شهر تهران،منطقه ۵با سهم۴/۱۴درصدیاز کل معاملات،بیشترین تعداد قرارداد های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

همچنین مناطق ۲،۴و ۱۰به ترتیب با سهم های۱/۱۰،۷/۸و۷/۸درصدی از کل معاملات انجام شدهدر رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

افزایش حجم معاملات مسکن بابیش از ۵ سال ساخت در تهران

منبع: بانک مرکزی

کد خبر 460200

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =