روند صعودی ارزش هر تراکنش شاپرک

در میانه تابستان امسال رشد نقطه ای مبلغ هر تراکنش شاپرک برابر با ۲۶ درصد به ثبت رسیده است. باوجود آن که رشد نقطه ای تعداد تراکنش ها در این ماه رکورد امسال را ثبت کرده اما همچنان روند ارزش هر تراکنش در کشور صعودی است.

به گزارش صدای بورس,بخشی از تراکنش های بانکی کشور در سامانه شاپرک ثبت می شود . بانک مرکزی با راه اندازی این سامانه از سال ها قبل در نظر داشته تا به صورت مستمر بتواند بر پرداخت های الکترونیکی افزاد اشخاص و مغازه ها نظارت داشته باشد.

در همین رابطه بررسی های آماری در بانک مرکزی نشان می دهد تراکنش های بانکی در مرداد ماه رشد بالایی داشته و ارز هر تراکنش روندی صعودی را ثبت کرده است.

تراکنش بانکی شاپرک

تراکنش بانکی شاپرک

رشد ۲۶ درصدی تراکنش های مرداد ماه

در میانه تابستان سال ۱۴۰۱، در حدود ۶۷۶ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان تراکنش بانکی در کشور رخ داده که در مجموع تهران و استان ها بوده است.

این رقم در مقایسه با موقعیت مشابه خود در سال گذشته جج رشدی ۲۶ درصدی داشته و از ماه قبل خود در حدود ۳.۷ واحد درصد بیشتر شده است.

در سال جاری بالاترین میزان رشد نقطه ای تراکنش های شاپرک در کشور به اردیبهشت تعلق داشته که برابر با ۴۰ درصد به ثبت رسیده است. این موضوع می تواند در نتیجه رشد تورم در کشور نیز قلمداد شود.

این در حالی است که مرداد ماه رکورد دار رشد نقطه ای تعداد تراکنش ها در سال جاری بوده است.

تراکنش بانکی شاپرک

رکوردزنی رشد نقطه ای تعداد تراکنش ها در نیمه تابستان ۱۴۰۱

در نیمه تابستان تعداد تراکنش های شاپرک در کشور برابر با ۳ میلیارد و ۷۱۵ میلیون عدد بوده که نسبت به موقعیت مشابه خود در سال گذشته رشدی ۱۷.۵۳ درصد رشد داشته و رکورددار این شاخص در سال جاری قلمداد می شود.

نسبت ارزش تراکنش ها به تعداد آن به نوعی ارزش واحد هر کدام از تراکنش های بانکی ارزیابی شده که روندآن می تواند ارزش شاخص مهمی در اقتصاد کشور باشد.

ارزش ۱۸۰ هزار تومانی هر تراکنش شاپرک در کشور

با توجه به رشد تورم در میانه بهار ارزش هر کدام از تراکنش های شاپرک در کشور روندی صعودی پیدا کرده و در خرداد ماه به ۱۹۵ هزار تومان رسید. در ادامه با شروع تابستان و سرعت گیر تورمی در کشور ارزش هرکدام از تراکنش ها نیز نزولی شده و در مرز۱۸۱ هزار تومان قرار گرفت. اکنون اما در مرداد ماه دوباره روند ارزش هر کدام از تراکنش ها شیب صعودی پیدا کرده و در سطح ۱۸۲ هزار تومان ثبت شده است.

تراکنش بانکی شاپرک

منبع: اکو ایران

کد خبر 460087

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چگونه با کارمزد کمتر پول جابجا کنیم؟

    چگونه با کارمزد کمتر پول جابجا کنیم؟

    مشتریان بانک‌ها می‌توانند در قالب سامانه «پل» از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.

  • اعلام شروط تجاری شدن یک حساب

    اعلام شروط تجاری شدن یک حساب

    چیزی که به عنوان مالیات از آن یاد می‌شود یا مالیات بر درآمد یا سود اشخاص از کسب و کار آنها است یا مالیات بر ارزش افزوده که بابت فروش کالا و خدمت دریافت شده است. درواقع چیزی به عنوان مالیات بر تراکنش وجود ندارد.

  • چطور از تجاری بودن حساب خود مطلع شویم؟

    چطور از تجاری بودن حساب خود مطلع شویم؟

    رئیس مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی کشور در خصوص تجاری و غیرتجاری بودن حساب افراد توضیحاتی را ارائه داد.

  • پرداخت مالیات برای دارندگان حساب های بانکی

    پرداخت مالیات برای دارندگان حساب های بانکی

    از این پس حساب‌های تجاری از خدمات ویژه بانکی بهره‌مند می‌شوند و حساب‌هایی که مشکوک به تجاری باشند، مشمول مالیات میشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =