در زمان قطع اینترنت چگونه در بورس‌های جهانی معامله کنیم؟

چند روزی می‌شود که اینترنت در تهران و سایر شهرهای کشور قطع یا مختل شده است. این قطعی اینترنت به سرمایه‌گذاری در بورس‌های جهانی آسیب می‌زند؟

به گزارش صدای بورس، طی سه روز گذشته در بیشتر نقاط تهران و سایر شهرها اینترنت به طور کامل قطع شده بود و کاربران نمی‌توانستند به هیچ اپلیکیشن و سایتی دسترسی داشته باشند. این کاهش سرعت و قطعی اینترنت مربوط به شهر یا اپراتور خاصی نیست و در همه جای کشور مشاهده می‌شود.

در بسیاری از نقاط کشور و همچنین روی شبکه بیشتر اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، اختلالات و مشکلاتی در اینترنت مشاهده می‌شود.

این قطعی و اختلالات به جز زیان به اقتصاد کشور به درآمد مردم هم زیان وارد کرده است. بسیاری از افراد در بازارهای جهانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که برای معامله نیاز به وارد شدن در سایت‌های خارجی دارند که در حال حاضر این سایت‌ها و حتی برخی از سایت‌های داخلی فیلتر است.

ضربه قطعی اینترنت به اقتصاد کشور

این فیلترینگ باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی دچار زیان شوند. یعنی صفحه معاملاتی این افراد در دسترس نیست و تنها ساعتی در روز با فیلترشکن می‌توانند وارد صفحات معاملاتی خود شوند. در نتیجه زیان تنها عایدی سرمایه‌گذاران خواهد بود.

برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند که سرمایه‌گذاران باید چندین فیلترشکن قوی برای انجام معاملات داشته باشند و برخی دیگر نیز می‌گویند که سرمایه‌گذاری در خارج از ایران نباید انجام شود.

اما مسئله اصلی اینجاست که چرا اینترنت قطع یا محدود می‌شود؟ بخش عمده‌ای از مردم، از اینترنت کسب درآمد می‌کنند و این محدودیت اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد.


بیشتر بخوانید:چرا بورس درجا می زند؟


خارج از ایران سرمایه‌گذاری نکنید!

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ورود به هر بازار مالی ریسک‌های خاص خود را دارد. فردی که وارد یک بازاری می‌شود تمامی ریسک‌ها مثل از دست رفتن سرمایه، عقب افتادگی را می‌پذیرد. به هر حال سود و بازهی در بازارها همراه با ریسک است.

وی ادامه داد:قطعی یا اختلال اینترنت باعث می‌شود که میزان ریسک افزایش یابد و با افزایش ریسک احتمال بازده و سود کاهش می‎‌یابد. سرمایه‌گذاران در معامله روند را اشتباه تشخیص نمی‌دهند بلکه ریسک بنیادی به واسطه قطعی اینترنت باعث می‌شود که این افراد زیان کنند.

به گزارش تجارت نیوز، الیاس کردی در نهایت گفت: در این شرایط معامله‌گران فارکس یا سایر بازارهای جهانی معامله نکنند بهتر است چراکه جلوی زیان را می‌گیرند.

کد خبر 459842

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =