بازار اجاره با وعده های دولت آرام نشد

امسال وعده کنترل بازار اجاره از طریق بسته حمایتی داده شده اما با اتمام فصل تابستان هنوز بسیاری از مستاجران مشکلاتی در حوزه دریافت وام ودیعه و سقف اجاره‌بها دارند.

به گزارش صدای بورس، فصل تابستان، فصل داغ جابه جایی مستاجران به اتمام رسیده اما هنوز بسیاری از افراد به دلیل قیمت های بالای اجاره نتوانسته اند مورد مناسبی برای اجاره نشینی پیدا کنند.حتی برخی از متقاضیان که امسال قصد خرید خانه ای نقلی را داشتند با دیدن نرخ های بالای خرید همان اجاره نشینی را به مالک شدن ترجیح دادند.

این در حالی است که امسال دولت در ابتدای سال وعده های بسیاری برای کنترل بازار اجاره و مسکن داده بود اما با اتمام نیمه اول سال هنوز بسیاری از مستاجران چشم انتظار اثر گذاری بسته حمایتی اجاره دولت هستند؛ بسته‌ای که قرار بود تعیین سقف اجاره بها داشته باشد و از سوی دیگر بتواند با پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان بخشی از بار گرانی اجاره ها را کاهش دهد.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بازار اجاره امسال در مقایسه با سال گذشته با رشد حدود ۴۰ درصدی روبرو بوده و با وجود آنکه دولت بسته‌های حمایتی و کنترل و نظارت خود را در بخش‌های مختلف تقویت کرده بود، اما این بسته‌ها اثرگذاری چندانی در بازار اجاره نداشته اند.


بیشتر بخوانید: جدیدترین آمار مرکز آمار؛ رشد ۶۱ درصدی جاره‌بها در زمستان قبل


بسته حمایتی که اثری بر بازار اجاره نداشت

قنبری یکی از مستاجران در محدوده خیابان جیحون تهران گفت: متاسفانه این بسته حمایتی اجاره دولت اثرگذاری در بازار مسکن به ویژه اجاره نداشته است. نه تنها در محله ما بلکه در بسیاری از مناطق اطراف هیچ یک از مالکان، سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها را رعایت نکرده اند و نرخ‌های اجاره در این حوزه ۳۰ تا ۴۰درصد افزاش یافته است.

او در ادامه گفت: مشاوران املاک در این بخش هیچ همکاری نکرده اند و نرخ‌های اجاره را به بهانه حق الزحمه بیشتر، افزایش داده اند.

بانک‌ها در پرداخت ودیعه مسکن و وام خرید کمترین همکاری را داشتند

همچنین نظری یکی دیگر از مستاجران با گله مندی از عدم دریافت وام ودیعه مسکن و سخت گیری‌های بانک‌ها در این بخش گفت: هیچ بانکی وام ودیعه پرداخت نمی‌کند و به هر بانکی مراجعه می‌کنیم از چندین ضامن تا سند خانه برای پرداخت یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی از متقاضی درخواست می‌کنند.

او گفت: من یک راننده تاکسی‌ اینترنتی هستم ۲ ضامن رسمی و سند خانه از کجا بیاورم و به بانک بدهم.

مقنی یک خریدار خانه درباره وام خرید مسکن گفت: سعی داشتیم با خرید اوراق مسکن وام ۶۰۰ میلیون تومانی دریافت کنیم اما متاسفانه برای دریافت این وام باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تنها برای اوراق پرداخت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،همچنین محسنی یکی دیگر از متقاضیانی که قصد خرید ملک را داشت گفت: امسال با تمامی پس انداز و وام خرید مسکنی که دریافت کرده بودیم قصد داشتیم یک واحد کوچک ۴۰ متری بخریم اما متاسفانه تا زمان دریافت وام مسکن، قیمت واحد ۴۰ متری از ۷۰۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

کد خبر 459759

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جدیدترین آمار مرکز آمار؛ رشد ۶۱ درصدی جاره‌بها در زمستان قبل

    جدیدترین آمار مرکز آمار؛ رشد ۶۱ درصدی جاره‌بها در زمستان قبل

    مرکز آمار ایران از رشد ۶۰.۹ درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن طی زمستان ۱۴۰۰ خبر داد واعلام کرد:متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی نیز ۲۴.۸ درصد افزایش یافت.

  • در زمان قطع اینترنت چگونه در بورس‌های جهانی معامله کنیم؟

    در زمان قطع اینترنت چگونه در بورس‌های جهانی معامله کنیم؟

    چند روزی می‌شود که اینترنت در تهران و سایر شهرهای کشور قطع یا مختل شده است. این قطعی اینترنت به سرمایه‌گذاری در بورس‌های جهانی آسیب می‌زند؟

  • خبر جدید وزیر راه برای متقاضیان مسکن

    خبر جدید وزیر راه برای متقاضیان مسکن

    وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه امروز مسکن جزو نیازهای جدی کشور و مردم است هر روشی را برای خانه دار شدن مردم دنبال می‌کنیم.

  • بدترین سال اجاره‌نشین‌ها

    بدترین سال اجاره‌نشین‌ها

    پرواز تاریخی اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران طی سال گذشته، «بدترین دوره اجاره‌نشینی» را برای دست‌کم ۴۰درصد از خانوارهای ساکن پایتخت -جمعیت مستاجر- رقم‌زد.

  • تورم مسکن در نیمه اول ۱۴۰۱

    تورم مسکن در نیمه اول ۱۴۰۱

    در سال جاری به طور محسوسی از شتاب رشد بازار مسکن در تهران و کل کشور کاسته شده است؛ آمار نشان می‌دهد که تورم ملکی در پایتخت از ۹۴ درصد در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۶ درصد در پایان سال گذشته و ۳۸ درصد در مرداد سال جاری رسیده که بخش قابل توجهی از این رشد در شش ماه اخیر اتفاق افتاده است.

  • تصویب حق مسکن کارگران در هیات دولت

    تصویب حق مسکن کارگران در هیات دولت

    عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه مبلغ حق مسکن کارگری با توجه به هزینه های اجاره بها رقم بالایی نیست، تصویب هرچه سریع‌تر مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران در هیات دولت را خواستار شد.

  • رکورد سهم اجاره در رشد ماهانه قیمت ها

    رکورد سهم اجاره در رشد ماهانه قیمت ها

    مهم ترین عامل تورم در شهریور ماه به سنت ماه های اخیر، اجاره و خوراکی ها بوده است. بنابر داده های مرکز آمار تورم اجاره تقریبا نیمی از افزایش ماهانه قیمت خانوارهای کشور در این مقطع را ثبت کرده و بالاترین سهم را داشته است. تحلیلگران دو دسته عامل را در این موضوع دخیل می دانند.

  • زیان هر یک ساعت قطع اینترنت چقدر است؟

    زیان هر یک ساعت قطع اینترنت چقدر است؟

    یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: بر اساس آمارهای نت بلاکس قطعی اینترنت در ایران ساعتی یک و نیم میلیون دلار معادل ۴۵ میلیارد تومان زیان اقتصادی وارد می‌کند.

  • اوراق مسکن به زیر صد هزار تومن رسید

    اوراق مسکن به زیر صد هزار تومن رسید

    هزینه اوراق مسکن حدود دو هفته قبل و پس از مدت‌ها به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید، روندی که همچنان ادامه دارد و این اوراق در سال جاری با ۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.

  • این افراد می توانند وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد بگیرند

    این افراد می توانند وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد بگیرند

    اعلام مسئولان بانک مرکزی حاکی از آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن برای فرزند سوم است که سرپرست خانوارهای فاقد مسکن که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند می‌توانند به شش بانک عامل در این زمینه مراجعه کنند.

  • پرداخت وام بدون ضامن چه شرایطی دارد؟

    پرداخت وام بدون ضامن چه شرایطی دارد؟

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سازمان‌های زیادی برای تکمیل پایگاه داده اعتبارسنجی باید با بانک مرکزی همکاری کنند.

  • بخش مسکن و اجاره را آب برده رستم قاسمی را خواب

    بخش مسکن و اجاره را آب برده رستم قاسمی را خواب

    در حالی یکسال از ابلاغ دستورالعمل احداث مسکن به بانک‌ها سپری می‌شود که هنوز وزارت راه و شهرسازی هیچ گزارشی از حجم آورده متقاضیان و پرونده تکمیلی مشارکت در ساخت آنها ارائه نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =