۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
تورم به زیر ۵۰ درصد رسید

مرکز آمار در گزارشی اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای شهریور ماه ١٤٠١ در مقایسه با ماه قبل ٢.٥ واحد درصد کاهش یافته و به ۴۹.۷ درصد رسید.

به گزارش صدای بورس،نرخ تورم نقطه‌ای در شهریور ماه ١٤٠١ به عدد ٤٩,٧ درصد رسیده است؛ نرخ تورم نقطه‌ای شهریور ماه ١٤٠١ در مقایسه با ماه قبل ٢,٥ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنیها و دخانیات» با کاهش ٥.٠ واحد درصدی به ٧٥.٤ درصد رسیده و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با کاهش ١.٥ واحد درصدی به ٣٥.٤ درصد رسیده است.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٤٨,٤ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٢.٧ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٥٦.٣ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٢.١ واحد درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم ماهانه شهریور ١٤٠١ به ٢.٢ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٢.١ درصد و ٢.٢ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٢.٢ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٢.٢ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم سالانه شهریور ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به ٤٢.١ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠,٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین ،نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٤١,٥ درصد و ٤٥.٣ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ٠.٦ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

کد خبر 459754

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ین ژاپن سقوط کرد

    ین ژاپن سقوط کرد

    بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بسیار پایین نگه می‌دارد و قول حمایت از رشد اقتصادی می‌دهد.

  • کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلای جهانی

    کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلای جهانی

    قیمت طلا امروز جمعه ثابت بود زیرا دلار نزدیک به اوج اخیر خود باقی مانده بود، در حالی که احتمال افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا نیز بر تقاضای شمش‌های بدون بازده تاثیر گذاشت.

  • زیان خودروسازان کاهش یافت

    زیان خودروسازان کاهش یافت

    بررسی‌ها بیانگر این است که در مرداد ماه سال جاری شاخص تولید صنعتی شرکت‌های بورسی نسبت به سال گذشته ۶.۷ درصد رشد داشته و در سه ماهه سال جاری، زیان ساخته شده صنعت خودروسازی ۳۷.۴ درصد کمتر از زیان ساخته شده در فصل مشابه سال قبل است اما بدترین وضعیت را از نظر سودآوری در بین صنایع بورسی دارند.

  • پیشنهاد هزار هزار میلیاردی انبوه سازان برای نهضت ملی مسکن

    پیشنهاد هزار هزار میلیاردی انبوه سازان برای نهضت ملی مسکن

    انبوه سازان به دولت پیشنهاد تامین مالی ۲۰ تا ۳۰ درصدی نهضت ملی مسکن را از طریق تهاتر زمین با ساخت مسکن داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =