علائم سرطان دهان که نمی‌دانستید!

علائم ظریفی وجود داردکه می‌تواند نشان دهنده رشد سرطان در دهان باشد. جالب است بدانید که ابتلای سرطان های لب و حفره دهان در جهان، ۴ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ درست مانند هر نوع سرطان دیگری، علائم اولیه سرطان دهان اغلب نادیده گرفته می‌شود و در بدن باقی می‌ماند و رشد می‌کند. با این حال، اگر در مورد علائم و نشانه‌های مختلف بیماری دقت کنید، می‌توان رشد سرطان را در مراحل اولیه بررسی کرد و می‌تواند سال های ارزشمندتری به زندگی فرد اضافه کند.

در اینجا علائم ظریف سرطان دهان وجود دارد که می‌تواند شاخص های بالقوه رشد سرطان در بدن باشد:

زخمی که خوب نمی‌شود

در حالی که زخم های دهان یا زخم های روی لب در بسیاری از افراد دیده می‌شود و عمدتاً به دلیل کمبود ویتامین C ایجاد می‌شود، باید توجه داشت که زخم هایی که بهبود نمی‌یابد می‌تواند ماهیت سرطانی داشته باشد. اگر زخم دهان دارید و متوجه باقی ماندن آن برای مدت طولانی‌تری شدید، با پزشک تماس بگیرید.

لکه سفید در دهان

یک لکه سفید یا گاهی قرمز رنگ در داخل دهان می‌تواند نشان دهنده سرطان باشد. اگرچه دلایل متعددی مانند مشکلات معده یا عفونت دهان در پشت آن وجود دارد، اما اگر بر طعم یا حتی گفتار تأثیر می گذارد، توصیه می‌شود از کمک پزشکی استفاده کنید.

لق شدن دندان‌ها

اگر دندان های شما بدون هیچ توضیحی لق می‌شود و می‌افتد، همیشه باید یک اتفاق جدی را پیش بینی کنید و قرار ملاقات با پزشک را به تعویق نیندازید.

توده داخل دهان

اولین و مهمترین علامت تومورهای سرطانی، رشد توده ای است. هنگامی که سطح دهان نرمال دارای رشد توده ای باشد، قطعاً مورد توجه قرار می‌گیرد. در چنین مواقعی منتظر نباشید تا توده خود به خود از بین برود. در عوض، وقت دکتر بگیرید.

درد در دهان

درد غیرقابل توضیح در دهان که برای مدت طولانی تری باقی می ماند باید به صورت پزشکی درمان شود. اگرچه ممکن است چندین توضیح برای درد در دهان وجود داشته باشد، اما نباید بدترین دلایل را رد کرد.

درد در گوش

اگر گوش‌های شما بدون عفونت درد می‌کند، لطفاً گوش، گلو و بینی را توسط یک متخصص بررسی کنید. با استفاده از قطره های گوش بدون نسخه یا با استفاده از داروهای خانگی، ویزیت با پزشک را به تاخیر نیندازید.

درد در بلع

رشد سرطانی در دهان قطعا بر نحوه غذا خوردن شما تأثیر می گذارد. از جویدن تا بلع، رشد سلول‌های سرطانی در دهان بر عملکرد طبیعی دهان تأثیر می گذارد. اگر در بلع غذا مشکل داشتید، منتظر نمانید و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

لازم است بدانید طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیماری های دهان از جمله انواع مختلف سرطان دهان، ۳.۵ میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت می گوید: «بروز جهانی سرطان لب و حفره دهان ۴ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. از جمله عوامل خطرناک ابتلا به سرطان دهان، مصرف دخانیات و الکل است.

کد خبر 459568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =