بازگشت ریسک به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه بعد از تعطیلات

به نظر می رسد در شرایط فعلی عده ای از سکه بازان از شوک ریزشی قیمت طلای جهانی ترسیده باشند. این دسته از معامعه گران سعی میکنند بی گدار به آب نزنند و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند.

به گزارش صدای بورس ، بازار جهانی طلا این روزها در سراشیبی قرار گرفته است. موضوعی که از نگاه عده ای از فعالان بازار سکه به یک چالش سخت تبدیل شده است.

قیمت طلا ریزش کرد

قیمت اونس طلا اواخر هفته گذشته از کانال ۱۷۰۰ دلار پایین آمد و در معاملات دیروز تا محدوده ۱۶۷۵ دلار ریزش کرد.

احتیاط در بازار سکه

به نظر می رسد در شرایط فعلی عده ای از سکه بازان از ریزش قیمت طلای جهانی ترسیده باشند. این دسته از معامعه گران سعی می کنند بی‌گدار به آب نزنند و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند.

وضعیت پر ریسک در بازار سکه

به باور این دست از معامله گران حباب سکه در سطحی قرار دارد که شرایط خرید را پر ریسک کرده است.

حباب سکه بالا رفت

حباب سکه به بالای سطح ۱۵ درصدی رفته است که برای بازار داخلی سنگین است. هفته گذشته زمانی که حباب به سطح ۱۶ درصدی رسید، فشار فروش به اندازه ای زیاد شد که حباب سکه امامی با افت قیمت تا سطح ۱۴ درصدی عقب نشینی کرد.

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

با این حال عده ای از معامله گران به افزایش قیمت دلار در بازار امروز خوشبین هستند.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی بالا رفت و به سمت کانال ۳۲ هزار تومان حرکت کرد.

اسکناس آمریکایی در بازار شبانه به ۳۱ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با عصر روز پنجشنبه تقریبا ۳۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز، در این میان عده ای دیگر از فعالان بازار معتقد بودند حتی رشد قیمت به نزدیک مرز ۳۲ هزار تومان نیز نمی تواند به طور معناداری حباب سکه را کاهش دهد. به عقیده این دسته از معامله گران قیمت سکه در صورتی می تواند رشد کند که نرخ دلار به بالای ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان برسد.

کد خبر 459379

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به تعطیلات بازار اصلی کشور و بازار جهانی طلا تا روز دوشنبه قیمت ها در همین سطح باقی خواهد ماند.

  • سکه چقدر گران شد؟

    سکه چقدر گران شد؟

    در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز به مسیر افزایشی روز گذشته ادامه دهد این امر ممکن است خوشبینی سکه بازان را تقویت کند و سکه سعودی شود.

  • طلا بخریم یا سکه؟

    طلا بخریم یا سکه؟

    قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته روندی افزایشی را طی کرد. کارشناسان می‌گویند با توجه به این که قیمت طلا و سکه در کشور متاثر از نرخ دلار است، قیمت طلای آب شده یا سکه، با افزایش همراه خواهد بود.

  • روزهای سرد طلا در آخر تابستان

    روزهای سرد طلا در آخر تابستان

    قیمت طلا که در نیمه اول ماه جاری میلادی بالاتر از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس بود، هفته پیش به پائین‌تر از این سطح سقوط کرد.

  • قیمت جهانی طلا باز کاهش یافت

    قیمت جهانی طلا باز کاهش یافت

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۶۶۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

  • پیشروی دلار در وقفه مذاکرات

    پیشروی دلار در وقفه مذاکرات

    به عقیده بسیاری از تحلیلگران، روند افزایشی بازارهای داخلی در پی کمرنگ شدن انتظارات مثبت جامعه نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین صورت گرفته است.

  • قیمت سکه طلا درجا زد

    قیمت سکه طلا درجا زد

    روز گذشته مجددا نرخ شاخص ارزی به پله هفتم کانال ۳۱ بازگشت. با شروع معاملات دلاری در روز سه‌شنبه روند نرخ ارز افزایشی بود و قیمت هر برگ اسکناس دلار آمریکا با حدود ۱۴۰ تومان افزایش به رقم ۳۱ هزار و ۶۲۰ تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =