«مسکن اجاره‌ای» راهکاری برای حل مشکل اجاره‌بها

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که مسکن اجاره‌ای راه نیفتد وضعیت اجاره‌بها به همین منوال خواهد بود؛ طبق قانون شهرداری‌ها و انبوه‌سازان به جای ساخت و فروش مسکن، مسکن بسازند و اجاره دهند.

به گزارش صدای بورس، اقبال شاکری درباره راهکارهای حل مشکل نرخ اجاره‌بها اظهار کرد: نباید مداخله‌ای در بازار کنیم؛ این یک کار اساسی زمین‌مانده در سالیان گذشته است که نمی‌توان آن را با دستورالعمل و بخشنامه حل کرد.

وی توضیح داد: باید هرچه زودتر پروژه‌هایی مثل مسکن ناتمام مهر و طرح مسکن اقدام ملی را اجرایی کرد و به پایان رساند و همچنین قانون جهش تولید مسکن را به درستی اجرا کرد؛ در کنار آن تا وقتی مسکن اجاره‌ای راه نیفتد کار اساسی صورت نمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید: شاخص اجاره بها در تهران تا ۵۰/۶ درصد رشد کرد


این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۰ سال از قانون مصوب می‌گذرد ولی ما شاهد اجرای قانون مربوط به مسکن اجاره‌ای نیستیم، مسکن اجاره‌ای یعنی شهرداری‌ها و انبوه‌سازان به جای آنکه خانه بسازند و بفروشند، خانه بسازند و اجاره بدهند. ما در مجلس شورای اسلامی از ابزار نظارتی برای اجرای این قانون استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، شاکری با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی در مورد وضع اجاره‌بها هم ورود کرده است، گفت: ما نمی‌خواهیم کار عجله‌ای انجام دهیم مثلا در حوزه تعرفه مشاورین املاک ورود کرده و یا این‌که تنظیم رابطه حقوق مالک و مستاجر هم مواردی را تاکید داشتیم به طور کلی باید تنظیم‌گری به گونه‌ای در بازار صورت گیرد که آرامش ایجاد شود.

کد خبر 459310

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ضوابط تشویقی بافت های فرسوده اعلام شد

    ضوابط تشویقی بافت های فرسوده اعلام شد

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضوابط کالبدی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، امروز به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید که از جمله این مشوق‌ها می‌توان به اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی اشاره کرد.

  • خبر جدید وزیر راه برای متقاضیان مسکن

    خبر جدید وزیر راه برای متقاضیان مسکن

    وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه امروز مسکن جزو نیازهای جدی کشور و مردم است هر روشی را برای خانه دار شدن مردم دنبال می‌کنیم.

  •  ۱۰۳ هزار متقاضی مسکن ملی تایید شدند

    ۱۰۳ هزار متقاضی مسکن ملی تایید شدند

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برنامه ریزی همه جانبه تمام زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان تهران برای اتصال ۱۰۳ هزار نفر متقاضی تائید صلاحیت شده خبر داد و گفت:در حال حاضر زمین برای تحویل دادن به متقاضیان تائید شده حدودا ۶۰ درصد بیشتر از تعداد متقاضیان وجود دارد.

  • اقبال بلند خانه‌های قدیمی در بازار

    اقبال بلند خانه‌های قدیمی در بازار

    بازار مسکن این روزها روی خوشی به کهنه‌سازها نشان می‌دهد. بسیاری از سرمایه‌گذاران ملکی این روزها به سمت خانه‌های قدیمی می‌روند.

  • از صادقیه تا وردآورد  متری چند؟

    از صادقیه تا وردآورد متری چند؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • ضربه های طرح صیانت به بورس

    ضربه های طرح صیانت به بورس

    نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: نقل و انتقال بورس در کشور با اینترنت صورت می‌گیرد این در حالیست که معامله در بورس در بسیاری از موارد به دلیل کاهش سرعت اینترنت با دشواری انجام می‌شود همه این موارد جزو فاکتورهای عقب‌گرد برای پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =