ضوابط جدید خرید و فروش فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها + سند

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت بر اساس بخشنامه ای جدید ضوابط اختصاصی خرید و فروش و حمل و نگهداری گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها را ابلاغ کرد.

به گزارش صدای بورس، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت بر اساس بخشنامه ای جدید ضوابط اختصاصی خرید و فروش و حمل و نگهداری گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها را ابلاغ کرد.

در این مصوبه گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها به عنوان یکی از مصادیق کالای موضوع قاچاق به پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت و تایید دستگاه‌های مربوطه عضو ستاد معرفی شده و به استناد ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابط اختصاصی لازم برای فروش خرید حمل و نقل نگهداری به شکل تجاری فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها اعلام شده است.

به گزارش تسنیم ،براساس ضوابط فروش فروشندگان کالاهای مشمول ملزم به ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت هستند علاوه بر این فروش به مصرف کننده نهایی صرفاً با ثبت اطلاعات توسط فروشنده تجاری بوده و نیازمند تایید اطلاعات خرید از سوی مصرف کننده نهایی نیست همچنین فروش کالاهای مشمول به اعضای زنجیره تامین ای که مشخصات آن در سامانه جامع تجارت مورد تایید قرار نگرفته متخلف است .

کد خبر 459127

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تاجرپیشگان سیاسی

    تاجرپیشگان سیاسی

    دیدگاه سیاست مداران جمهوریخواه و دمکرات در ارتباط با سیاست های اقتصادی در آمریکا در سال های اخیر چه جهتی را در پیش گرفته است؟

  • ریزش قیمت نفت متوقف شد

    ریزش قیمت نفت متوقف شد

    قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر تهدید روسیه مبنی بر توقف صادرات نفت و گاز به بعضی خریداران، افزایش یافت اما تحت تاثیر چشم‌انداز تیره تقاضا، در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

  • تجمع سنگین زائران اربعین در مرزهای ۶ گانه

    تجمع سنگین زائران اربعین در مرزهای ۶ گانه

    مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: سازمان راهداری تابع تصمیم ستاد اربعین برای جابه جایی زائران از پایانه‌های مسافربری است.

  • مبلمان و لوازم یدکی مهترین لوازم قاچاق مردادماه

    مبلمان و لوازم یدکی مهترین لوازم قاچاق مردادماه

    بر اساس آمار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مرداد ماه به ترتیب فلزات معمولی، مبلمان و لوازم خانگی، ملزومات ورزشی، وسایل نقلیه و لوازم یدکی بوده است.

  • محتمل‌ترین سناریوی هسته‌ای: توافق گام‌به‌گام

    محتمل‌ترین سناریوی هسته‌ای: توافق گام‌به‌گام

    واقعیت این است که کیفیت وقوع برجام مهم است، اینکه درباره یک توافق چند مرحله‌ای گام به گام صحبت می‌کنیم یا بازگشت یکباره به برجام و یا شکست برجام؛ اینها سناریوهای متفاوت است ولی با فرض یک توافق چند مرحله‌ای که در حال حاضر احتمال بیشتری دارد، در کوتاه‌مدت حتما منافعی برای دولت وجود خواهد داشت.

  • آمار قاچاق در دولت محرمانه شد!

    آمار قاچاق در دولت محرمانه شد!

    معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گزارش عملکرد و کم‌کاری دستگاه‌های مسئول در زمینه برخورد با قاچاق محرمانه است، گفت: همواره این گزارش‌ها به طور اختصاصی داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =