۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
اصلاح جزیی در شاخص دلار

عدم قدرت کافی دلار در رسیدن به سقف کانال موجب شکست رو به پایین کانال سبز رنگ شاخص دلار شده است در این گزارش به بررسی وضعیت شاخص دلار پرداخته شده است.

به گزارش صدای بورس، شاخص دلار به بالای سطح ۱۱۰ رسید . سطحی که آخرین بار در جولای ۲۰۰۲ رویت شده بود.

سقف کانال صعودی میان مدت این شاخص ۱۱۲ است اما این شاخص برای رسیدن به آن سطح ابتدا می باید روند نزولی در RSI را شکسته و واگرایی بین قله های قیمت و RSI را از بین ببرد . اما محتمل تر آن است که در شاهد اصلاح هر چند جزیی در این شاخص باشیم .
عدم توان نمودار قیمت در شکست محدوده حاضر و بازگشت به روند صعودی سبز رنگ اما می تواند تعبیری بر عدم قدرت کافی دلار در رسیدن به سقف کانال شده و موجب شکست رو به پایین کانال سبز رنگ شود.
از آنجایی که کامادیتیها می توانند از محل قدرت و ضعف دلار نیز نوسان داشته باشند و روی بازار ما تاثیر گذار شوند ،بررسی شاخص دلار بخصوص در این روزهای پرخبر برای اقتصاد آمریکا در این کانال انجام می پذیرد.نمودار را برای به روز رسانی زیر نظر داریم و نحوه بسته شدن کندل امروز می تواند بسیار مهم باشد .

اصلاح جزیی در شاخص دلار

منبع: کارگزاری بارز

کد خبر 458800

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش بینی بورس در نیمه دوم سال

    پیش بینی بورس در نیمه دوم سال

    دوره‌های رونق در ایران به یکی از سه دلیل خوش‌بینی نسبت به گشایش در سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها، رشد قیمت‌های جهانی کالاها یا تضعیف ریال همگام با سیاست پولی انبساطی ایجاد می‌شود و در مقابل، رکود بازار عمدتا تحت تاثیر تشدید تحریم‌ها، سیاست‌های پولی انقباضی یا ارزش‌گذاری‌های فزاینده سهام پس از یک دوره رونق پدیدار می‌شود.

  • بازار سهام در وقفه برجام از دست می رود

    بازار سهام در وقفه برجام از دست می رود

    امروز و فردا کردن در پروسه توافق با جهان فرصت های سرمایه گذاری در بازار را از بین برده است و روزانه میلیاردها تومان سرمایه در حال خروج از بازار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =