تنها شرط موافقت بایدن برای توافق نهایی با ایران

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که تنها شرط موافقت رئیس‌ جمهور آمریکا با توافق هسته‌ای منفعت داشتن این توافق برای واشنگتن است.

به گزارش صدای بورس، «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید، در گزارش روزانه خود، برداشتنِ منافع آمریکا را تنها دلیلی دانست که موافقت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، با برجام را ممکن می‌سازد.

ژان پیر در ابتدای سخنانش با اشاره به مذاکرات احیای برجام گفت: «جو بایدن تنها در صورتی توافق هسته‌ای با ایران را نهایی خواهد کرد که این کار در راستای منافع امنیت ملی کشور باشد. دولت آمریکا و متحدانمان برای سناریویی با یا بدون بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام آماده می‌شوند.»

او همچنین مدعی شد: «واشنگتن به استفاده از رویکرد دیپلماتیک برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و پیشبرد مذاکرات با تهران ادامه خواهد داد.»

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد: «اگر ایران آماده پایبندی به تعهدات خود در چارچوب برجام باشد، آمریکا هم آماده انجام همین کار است.»

ژان پیر در بخشی دیگر خواستار موافقت روسیه با ایجاد منطقه غیرنظامی اطراف نیروگاه زاپوروژیا شد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با تأیید خبر پایان یافتن بررسی‌های کشورش به پیشنهادهای ایران گفت: «بررسی‌هایمان به پیش‌نویس پیشنهادی ایران را به پایان رساندیم و آن را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.»

کد خبر 458155

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برجام قیمت خودرو در آمریکا را بالا برد!

    برجام قیمت خودرو در آمریکا را بالا برد!

    قیمت خودرو در بازار ایران در حالی روند نزولی به خود گرفته که شاهد هستیم قیمت محصولات تولیدی خودروسازان در بازار آمریکا رکورد می زند.

  • انتشار اوراق اختیار معامله برای ۶ نماد متأثر از نرخ ارز

    رئیس اداره بازار مشتقات فرابورس ایران خبر داد

    انتشار اوراق اختیار معامله برای ۶ نماد متأثر از نرخ ارز

    رئیس اداره بازار مشتقات فرابورس ایران از ایجاد نماد اوراق اختیار معامله با سررسید کوتاه‌مدت برای ۶ نماد متأثر از نرخ ارز، هم‌زمان با موضوع مربوط به‌ توافق برجام خبر داد و گفت: ۶ نماد معاملاتی «آریا»، «ریشمک»، «زاگرس»، «فگستر»، «فروی» و «شپاس» در این زمینه شناسایی شدند که از هفته آینده معاملات قراردادهای اختیار روی آن‌ها در بازار فرابورس آغاز خواهد شد.

  • عجایب هشتم دولت سیزدهم

    عجایب هشتم دولت سیزدهم

    وقتی قرار نیست کالاها ارزان شوند یا حداقل سهمیه‌ی محدودی از آن‌ها با قیمت مناسب و قابل قبول در دسترسِ دهک‌های متوسط و پایین درآمدی قرار بگیرد، کالابرگ چه معنی دارد؟

  •  آمریکا به ایران پاسخ داد

    آمریکا به ایران پاسخ داد

    ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.

  • امیرعبداللهیان: در مراحل پایانی رفع تحریم هستیم

    امیرعبداللهیان: در مراحل پایانی رفع تحریم هستیم

    وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه برای رفع تحریم‌ها در دولت جدید تلاش زیادی کردیم و در حال طی کردن مراحل پایانی هستیم، گفت: اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، فکر می‌کنم حل شدنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضوی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام عبارت "برداشتنِ منافع آمریکا" غلط است صحیح تر است گفته شود: " دربرداشتنِ منافع آمریکا "