۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
سیگنال مهم کاخ سفید به توافق

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از رویکرد دولت سابق آمریکا مبنی بر خروج از برجام، گفت که این اقدام باعث دور شدن ایالات متحده از متحدانش شد.

به گزارش صدای بورس، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از رویکرد دولت سابق آمریکا مبنی بر خروج از برجام، گفت که این اقدام باعث دور شدن ایالات متحده از متحدانش شد.

وی با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها از احیای احتمالی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی، گفت که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا نگرانی اسرائیل را درک می‌کند اما دیپلماسی را بهترین رویکرد در قبال برنامه هسته‌ای ایران می‌داند.

به گزارش انتخاب، کربی با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که «متحدان اروپایی و شرکای ما و بسیاری دیگر در سراسر جهان مخالف خروج واشنگتن از برجام بودند. اکنون می‌خواهیم به توافق بازگردیم. ما می‌خواهیم ایران نیز به توافق بازگردد تا مانع دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای شویم».

کد خبر 458012

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برجام در برزخ!

    برجام در برزخ!

    حتی اگر مذاکرات کنونی دوباره شکست بخورد، بعید است که توافق ایران رسماً مرده اعلام شود. این به نفع هیچ کس نیست و نشان می دهد که یک وضعیت برزخی طولانی تر محتمل ترین نتیجه باشد.

  • رشد قیمت سهام استارت خورد

    رشد قیمت سهام استارت خورد

    به نظر می رسد نمادهای کوچک در بازار روند رشد قیمت را آغاز کرده اند.

  • اخبار جدید از برجام

    اخبار جدید از برجام

    دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات اظهارکرد کشورش آماده است تا دور جدیدی از گفتگوهای راهبردی با روسیه را در نظر بگیرد، اما همچنین مایل است شاهد شواهد در خصوص مشارکت مسکو در مذاکراتی بر مبنای حسن نیت باشد.

  • خبر جدید از برجام

    خبر جدید از برجام

    وزیر امور خارجه گفت: برای تیم مذاکره‌کننده انتفاع اقتصادی ایران از توافق، رعایت خطوط قرمز و حفظ توان و دانش و فناوری بومی صلح آمیز هسته‌ای مورد توجه جدی مذاکرات است.

  • برجام به تنهایی راهگشا نیست

    برجام به تنهایی راهگشا نیست

    ممکن است توافقات و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و آزادی فروش نفت بتواند به طور موقت  مانند مسکنی بر اقتصاد کشور اثر بگذارد اما درمان اصلی نیست بلکه درمان اصلی اقتصاد در داخل کشور است یعنی قدم اول کنترل جدی نرخ تورم، نرخ بهره و به نزدیک صفر رساندن آنها و همچنین واقعی و واحد شدن قیمت‌ها مخصوصاً برای حامل‌های انرژی و نرخ ارز است چون چند نرخی بودن ارز و غیرواقعی بودن قیمت‌ها باعث ایجاد انواع رانت و فساد در بازار بوده و در صورت تداوم ارز چند نرخی، همچنان خواهد بود.

  • دوحه بخت برجام را باز می کند

    دوحه بخت برجام را باز می کند

    بعد از چندین ماه توقف مذاکرات برای احیای برجام در وین، میز مذاکرات از هتل کوبورگ به دوحه منتقل شد. انتظار می‌رفت این مذاکرات به توافق بیانجامد، اما بی نتیجه به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =