۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
خساپا از زیان خارج می شود؟

گزارشی از بررسی عملکرد فروش و سود و زیان دوره سه ماهه شرکت خساپا را پیش رو دارید.

به گزارش صدای بورس، سایپا برای دوره سه ماهه ۱۴۰۱ زیان ۵۹ ریالی ثبت کرد.

براساس این گزارش؛ خساپا تا پایان دوره ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ زیان (۵۹) ریالی را در صورت‌های مالی خود ثبت کرده است. در این شرکت خودوسازی نیز عدم همخوانی نرخ فروش با بهای تمام شده محصولات عاملی تداوم و رشد زیان دهی این شرکت شده است.

خساپا در تیر ماه فروش خوب خرداد را تکرار و در گزارش خود عدد ۵۳ هزار میلیارد ریالی را ثبت کرد. این رقم در مقایسه با فروش مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۷ درصدی داشته است.

کل فروش سال گذشته ۴۴۱.۱۰۶ میلیارد ریال گزارش شده است. بنابراین خساپا در دوره ۴ ماهه از سال ۱۴۰۱ موفق شده ۶۱ درصد از بودجه سال گذشته را پوشش دهد.

خانواده x۲۰۰ و شاهین بیشترین وزن در سبد فروش محصولات این شرکت خودروسازی را به خود اختصاص داده‌اند. نرخ فروش این محصولات در تیر ماه با رشد ناچیز ۲ و ۱ درصدی به ترتیب ۱.۲۷۴ و ۳.۰۳۴ میلیون ریال گزارش شده است.

همچنان شاهد تداوم زیان‌دهی شرکت هستیم لذا سایپا برای برون‌ رفت از وضعیت فعلی علاوه بر براندازی قیمت‌گذاری دستوری نیاز به تسهیلات ارزان قیمت و اصلاح ساختار دارد. لذا مادامی که شرایط تغییری نکند، خروج خساپا از زیان دور از دسترس خواهد بود.

خساپا از زیان خارج می شود؟

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 458021

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • زیان گسترده صنایع با قیمت‌گذاری دستوری

    زیان گسترده صنایع با قیمت‌گذاری دستوری

    یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: فارغ از موضوع مذاکرات برجام که جز پیشران‌های اصلی بازار است، در حال حاضر بسیاری از صنایع به دلیل قیمت گذاری دستوری همچنان با زیان‌های گسترده و ریسک های زیاد دست و پنجه نرم می‌کنند که سرایت بالایی در روند بازار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =