۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
بازار ارز به توافق بدبین شد

بازار امروز دوشنبه ۳۱ مراد ماه شاهد افزایش چشمگیر قیمت دلار، سکه و طلا بود .

به گزارش صدای بورس، فنر قیمت دلار در سومین روز هفته در رفت. نرخ دلار که روز گذشته کاهش چشمگیری را ثبت کرده بود در آخرین روز مرداد بر مدار صعود قرار گرفت.اسکناس آمریکایی دیروز کانال ۲۹ هزار تومان را از دست داد اما امروز چرخش هزار تومانی را تجربه کرد و بار دیگر وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد . قیمت دلار امروز از محدوده حساس ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد و به قیمت ۲۹ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد .

عده ای از فعالان بازار ارز تهران می گفتند در صورتی که نرخ دلار در مرز مقاومتی ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود در مرحله بعد دلار به سمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان و بعد به سمت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت خواهد کرد .

به باور برخی از تحلیلگران ارزی انتظار یک هفته ای تهران برای دریافت پاسخ آمریکا درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا درباره برجام موجب دلسرد شدن عده ای از معامله گران نسبت به این موضوع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره احتمال مخالفت آمریکا به پیشنهادات اروپاگفت: روابط اقتصادی خارجی و مسائل تجاری را با روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گره نزدیم و نخواهیم زد.

کنعانی گفته هنوز از سوی طرف مقابل مشخصاً دولت آمریکا پاسخی به پیشنهادات طرف اروپایی دریافت نکردیم و ایران از خطوط قرمز خود عقب نشینی نخواهد کرد

او درباره توافق هسته ای بیان کرد تا درباره همه چیز توافق نشود، توافقی صورت نگرفته است. ایران از حقوق قانونی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

گزارشگر پولیتیکو هم اعلام کرده ایالات متحده احتمالاً تصمیم خود را در مورد پیشنهاد ایران گرفته است، اما در حال مشورت با متحدان E۳، احتمالاً اسرائیل و غیره، قبل از ارسال است.البته در کنار اخبار برجامی که موجب صعودی شدن دلار تهران شده باید به افزایش قیمت دلار در بازارهای همسایه هم اشاره کرد. دلار تهران در روز های گذشته حمایت هرات و سلیمانیه را از دست داده بود اما بازار امروز برخلاف روز های گذشته بود . نرخ دلار در بازار های یاد شده کانال شکنی کرد .

قیمت دلار هرات امروز با ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز تقریبا ۹۲۰ تومان افزایش را نشان می دهد . در سلیمانیه هم نرخ دلار بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ تومان گران تر از دیروز معامله شد. قیمت دلار سلیمانیه امروز ۲۹ هزار و ۹۶۰ تومان بود . سومین عامل صعودی شدن نرخ دلار در بازار امروز را می توان به نرخ حواله درهم ربط داد . قیمت درهم روز شنبه هفته جاری ۲۸۰ تومان کاهش را ثبت کرد. این روند کاهشی به دومین روز هفته هم رسید و در روز گذشته قیمت درهم ۷۰ تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد. امروز نرخ حواله درهم تمام زیان دو روز گذشته را جبران کرد و با ۳۵۰ تومان افزایش بالای مرز حساس ۸ هزار و ۲۰۰ تومان ایستاد . به نظر می رسد چهارمین دلیل افزایش قیمت دلار به موضوع تسویه های اخرین روز هر ماه برمی گردد. چون این ماه قیمت دلار ریزش زیادی را تجربه کرده با افزایش قیمت آن در پایان ماه تلاش می شد تا نرخ تسویه کاهش زیادی نداشته باشد


پشت پرده ریزش شبانه قیمت دلار


قیمت سکه دیروز کانال ۱۳ میلیون تومان را از دست داد و تا محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین رفت اما دوباره کانال ۱۳ میلیون تومان را پس گرفت.

به گزارش اکو ایران - قیمت سکه امروز با افزایش قیمت دلار به پرواز درآمد. و در یک قدمی کانال ۱۴ میلیون تومان قرار گرفت. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود.

کد خبر 457942

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نیش ترمز در سرازیری قیمت خودرو

    نیش ترمز در سرازیری قیمت خودرو

    در حالی که از اواخر هفته گذشته قیمت خودرو در سراشیب کاهش قرار گرفته و شیب آن در دو روز ابتدای این هفته تند شده بود، امروز روند کاهش قیمت خودرو متوقف شد.

  • سکه دوباره ۱۳ میلیون شد

    سکه دوباره ۱۳ میلیون شد

    قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

  • دور ریز ۵٠٠ میلیون دلار ناقابل در بنادر ایران

    دور ریز ۵٠٠ میلیون دلار ناقابل در بنادر ایران

    عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل و نقل اظهار داشت: در حال حاضر لاینرها ترجیح می‌دهند که بار ایران را در امارات تخلیه و بارگیری کنند. تردد هر کانتینر بین بندر عباس و دوبی ۵٠٠ دلار هزینه اضافی برای ایران در پی دارد و سالانه یک میلیون کانتینر متعلق به ایران در دوبی تخلیه و بارگیری می‌شود به عبارت دیگر همین روند برای امارات ۵٠٠ میلیون دلار درآمد زایی دارد و ایران بابت عدم کارایی بنادر خود که ارتباطی هم به تحریم‌ها ندارد، ۵٠٠میلیون دلار را دور می‌اندازد.

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو

    پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو

    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر علت سیر صعودی افزایش قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات هفتگی را افزایش قیمت ارز عنوان کرد و در خصوص پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده گفت: باید دید چه اخباری در خصوص برجام در هفته پیش رو منتشر می شود. هر خبری می‌تواند روند بازار را نزولی یا صعودی کند.

  • آتش تاخیر برجام از گور این فرد برمی خیزد

    آتش تاخیر برجام از گور این فرد برمی خیزد

    تداوم اتخاذ رویکردهای سیاسی از سوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی که مقامات و رسانه‌های غربی به حصول توافق خوش‌بین هستند، نشان می‌دهد که رافائل گروسی همچنان به همراه رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مانع برای به نتیجه رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها است.

  • چهار صنعت بورسی در معرض آسیب جدی

    چهار صنعت بورسی در معرض آسیب جدی

    عضو هیأت مدیره کارگزاری بانک کارآفرین گفت: چهار صنعت خودرو، تایر، روغن موتور و غذایی مخصوصا روغنی‌ها به شدت تحت تأثیر منفی قیمت‌گذاری دستوری بوده و این موضوع باعث از بین رفتن آنها می‌شود.

  • پیش بینی جدید از قیمت مس

    پیش بینی جدید از قیمت مس

    حمایت و مقاومت های آتی برای قیمت مس در چه محدوده ای است؟

  • سرنوشت سهامداران سه آلومینیوم ساز

    سرنوشت سهامداران سه آلومینیوم ساز

    نمودار آلومینیوم در تایم فریم روزانه مورد بررسی و تحلیل قرارگرفت.

  • چه نگرانی سکه را به ۱۴ میلیون نزدیک کرد؟

    چه نگرانی سکه را به ۱۴ میلیون نزدیک کرد؟

    قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

  • ۷۰۰ دلار در هر تن پتانسیل جهش این فلز

    ۷۰۰ دلار در هر تن پتانسیل جهش این فلز

    گزارش تحلیل تکنیکال روی را در تایم فریم روزانه می خوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =