وزیر نیرو:برنامه ای برای واردات آب نداریم

​​​​​​​وزیر نیرو گفت: هیچ برنامه ای برات واردات آب نداریم و در حوزه دیپلماسی آب در مورد اجرای طرح‌های مشترک آبی، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و حق آبه‌ها با کشورهای دیگر در حال مذاکره هستیم.

به گزارش صدای بورس؛ علی اکبر محرابیان با بیان اینکه مذاکرات تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و حق آبه‌ها به نقاط خوبی دست یافته ایم.

وی افزود: تقویت دیپلماسی آب و انرژی جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌و از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی با تاکیدهای رییس جمهوری این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا -او درباره برنامه وزارت نیرو برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌ها در حوزه‌های آب، برق و آبفا اولویت‌بندی شده است؛ به طوری که ٢٣٠ پروژه اولویت‌دار در حوزه آب و آبفا و حدود ٥٠ پروژه اولویت‌دار نیز تنها در بخش نیروگاهی در دستور کار داریم و معادل همین عدد نیز در خطوط انتقال و پست و شبکه مورد توجه است.

کد خبر 457766

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بهبود ساختار حرفه حسابرسی با چهار اقدام

    مدیرعامل موسسه حسابرسی آزمون پرداز مطرح کرد:

    بهبود ساختار حرفه حسابرسی با چهار اقدام

    بدون وجود موسسات حسابرسی خصوصی، سازمان حسابرسی به هیچ وجه قادر نخواهد بود به تنهایی به وظایف قانونی خود عمل کند. گفت‌وگو با عباس وفادار، حسابدار رسمی، شریک و مدیرعامل موسسه حسابرسی آزمون پرداز را در این مطلب بخوانید.

  •  بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز بلاتکلیف‌اند

     بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز بلاتکلیف‌اند

    در حالی که در آستانه ششمین ماه سال هنوز پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ایستگاه پایانی نرسیده، سازمان اداری و استخدامی از ارائه طرحی خبر داده است که بر ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری دلالت دارد.

  • ریخت و پاش کشورهای حاشیه خلیج فارس با دلارهای بادآورده نفتی

    ریخت و پاش کشورهای حاشیه خلیج فارس با دلارهای بادآورده نفتی

    در گوشه شمال غربی عربستان سعودی، نه چندان دور از دهانه خلیج عقبه، تکه ای از بیابان عمدتا برهنه – محلی که ظاهرا قرار است شهر نئوم در آن بنا شود – قرار دارد. این شهر احتمالی قرار است گامی جسورانه به سوی آینده و نمایشی از تلاش پادشاهی سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت باشد. تصاویری که از این شهر بیان می شود شامل ربات هایی است که کارهای پستی انجام می دهند، سواحل پوشیده از سنگ مرمر خرد شده و ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین که یک ماه مصنوعی را شکل می دهند.

  • ماهی یک میلیارد دلار زیان صنایع از این محل

    ماهی یک میلیارد دلار زیان صنایع از این محل

    خاموشی برق صنایع تاکنون خسارت‌هایی  را به بخش‌های مختلف تولیدی وارد کرده و سبب کاهش بازدهی تولید برخی از صنایع شده است این درحالی است که قطعی برق حداقل ۲۰ درصد هزینه‌های تولید را در برخی صنایع افزایش می‌دهد و برآورد شده این خاموشی‌ها ماهانه یک میلیارد دلار زیان به اقتصاد کشور وارد می‌کند که معادل نیمی از سرمایه ساخت یک نیروگاه ۴ هزار مگاواتی است، بنابراین عدم تامین برق پایدار واحدهای صنعتی در سال‌های اخیر و خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده و نشده مشکلاتی را برای واحدهای تولیدکننده ایجاد کرده است.

  • پرمصرف ها جور هزینه های برق را می کشند

    پرمصرف ها جور هزینه های برق را می کشند

    تغییر نظام تعرفه گذاری برق در سال جاری یکی از رکن های مهم تامین برق پایدار در تابستان سال ۱۴۰۱ به حساب می‌آید.

  • بدعهدی دولت سیزدهم در برابر دامداران

    بدعهدی دولت سیزدهم در برابر دامداران

    تصمیم یک‌شبه دولت سیزدهم برای افزایش شش برابری قیمت نهاده‌های دامی موج جدیدی از ورشکستگی دامداران را در اولین سال فعالیت دولت رئیسی ایجاد کرد. حال فعالان این صنعت از بدعهدی دولت در تسویه مطالبات ۸۰۰۰ میلیارد تومانی خبر می‌دهند.

  • وعده وزیر اقتصاد به کاهش فاصله بین ارز نیمایی و بازار

    وعده وزیر اقتصاد به کاهش فاصله بین ارز نیمایی و بازار

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید دارد که فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =