۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
میوه ایرانی به ویتنام می رود

معاون امور بین الملل وزارت کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام از آمادگی کشورش برای واردات میوه ایرانی خبر داد.

به گزارش صدای بورس،معاون امور بین الملل وزارت کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام از آمادگی کشورش برای واردات میوه ایرانی خبر داد.

لی کوک زوان در دیدار با سفیر کشورمان در ویتنام با اشاره به سفرش در سال 2020 به ایران تصریح کرد: انواع میوه‌های خوش آب و رنگ ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است و با اطمینان از اینکه مصرف کنندگان ویتنامی این میوه‌های منحصر به فرد را می‌پسندند؛ به زودی مقدمات واردات میوه ایرانی را فراهم می‌کنیم.

وی به تشکیل نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام که در پاییز امسال برگزار خواهد شد اشاره و خاطرنشان کرد: این نشست در سه ماهه چهارم سال 2022 میلادی برنامه ریزی شده است و بزودی تاریخ برگزاری آن را به سفارت ایران اطلاع خواهیم داد.

سفیر کشورمان نیز در این دیدار از برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام استقبال کرد.

به گزارش تسنیم ،علی اکبر نظری خواستار تسریع در روند امضای موافقتنامه‌های قرنطینه گیاهی و دامی و همچنین فرایند اعطای مجوز صادرات محصولات باغی از جمله سیب و کیوی ایران به ویتنام شد.

کد خبر 457727

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • زنگ خطر برای باغداران به صدا درآمد

    زنگ خطر برای باغداران به صدا درآمد

    رشد شدید قیمت میوه تقاضا برای آن را تا ۵۰ درصد کاهش داده است. تداوم این وضعیت باغداران و کشاورزان را زمین گیر می کند.

  •  خرید دانه‌ای میوه افزایش یافت

    خرید دانه‌ای میوه افزایش یافت

    رئیس اتحادیه بارفروشان خاطر نشان کرد: قدرت خرید مردم کاهش چشم‌گیری کرده است در سال‌های گذشته که مردم حداقل ۲ کیلو میوه خریداری می‌کردند امروز خریدها دانه‌ای شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد کشاورزان متضرر خواهند شد.

  • میوه ایرانی در راه هند

    میوه ایرانی در راه هند

    وزارت بازرگانی هند از افزایش ۵۳ درصدی تجارت با ایران در نیمه نخست ۲۰۲۲ خبر داد و میوه و فرآورده‌های نفتی را مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به این کشور اعلام کرد.

  • مقاصد صادرات محصولات کشاورزی در بهار + نمودار

    مقاصد صادرات محصولات کشاورزی در بهار + نمودار

    مقصد اصلی صادراتی محصولات کشاورزی و غذایی بر اساس میزان ارزش کل صادرات در سه ماه ابتدای سال جاری مشخص شد.

  • مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست از این‌رو آنها مجبورند ارز حاصل از صادرات را به صرافان محلی بدهند و آنها با ریال پول را واریز می‌کنند. ۹۵ درصد صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به‌صورت امانی انجام می‌شود و فروش امانی را بازار کنترل می‌کند نه صادرکنندگان و ما باید با چندین کشور تولیدکننده چانه زنی کنیم که بتوانیم در نهایت موفق به صادرات شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =