مقررات ارزی بانک مرکزی بعد از ۱۰ سال به‌روز شد

مجموعه مقررات ارزی منطبق با تغییرات فرآیند تجارت خارجی در هفت بخش، پس از ۱۰ سال، بازنگری، اصلاح و تکمیل شد و بر روی پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، با توجه به تغییرات گسترده در فرآیند تجارت خارجی طی سال های اخیر و با هدف ایجاد تقارن اطلاعاتی بین ذی‌نفعان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، فعالان و کارشناسان اقتصادی، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری، مجموعه مقررات ارزی در قالب هفت بخش تحت عناوین «واردات کالا و خدمت»، «حمل و نقل، بیمه و بازرسی کالاهای وارداتی»، «خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین‌المللی»، «تسهیلات ارزی و ضمانت‌نامه‌های ارزی»، «دستورالعمل تأمین مابه‌التفاوت ریالی نرخ ارز پرداخت‌های تعهدات ارزی»، «عملیات ارزی شعب و واحدهای بانک‌های مناطق آزاد تجاری‏‏-صنعتی و ویژه اقتصادی و شعب و واحدهای بانک‌های ایرانی خارج از کشور» و «نحوه رسیدگی به تعهدات ارزی ناشی از واردات کالا و خدمت» پس از اخذ نظرات ارزشمند بانک‌ها و صاحب‌نظران اقتصادی و طی جلسات متعدد بازنگری، اصلاح و تکمیل و طی بخشنامه شماره ۱۱۷۱۳۲‏/۰۱ مورخ ۱۰‏/۵‏/۱۴۰۱ به‌منظور اجراء به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.


به گزارش تسنیم ،گفتنی است، مجموعه یادشده پس از قریب ده سال با هدف فراهم کردن امکان دسترسی و سهولت در بهره‌مندی، در قالب بخش‌های مزبور برای تمام ذی‌نفعان دستگاه‌ها، فعالین اقتصادی، نهادهای نظارتی و قضایی، در قسمت "مقررات ارزی" در پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک به نشانی "www.cbi.ir" در دسترس عموم قرارگرفته است.

کد خبر 457498

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ماجرای نقل و انتقال سوابق بازنشستگی چیست؟

    ماجرای نقل و انتقال سوابق بازنشستگی چیست؟

    یکی از موضوعاتی که این روزها نمایندگان مجلس مشغول بررسی آن هستند، طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی است، طرحی هشت ماده‌ای که از تیر ماه سال ۹۹ تاکنون در دست بررسی است.

  • تشکر فعالان بازار سرمایه از رئیس جمهور بابت عرضه خودرو در بورس

    تشکر فعالان بازار سرمایه از رئیس جمهور بابت عرضه خودرو در بورس

    جمعی از سهامداران بازار سرمایه با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن تشکر، بابت از سرگیری دوباره عرضه خودرو در بورس، خواستار تداوم عرضه خودرو و همچنین عرضه کالاهای شرکت‌های مشمول قیمت‌گذاری دستوری در تالار شیشه‌ای شدند.

  • «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

    «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    طبق اطلاعیه منتشره از سوی ایران‌خودرو در سایت کدال، «این خودروساز در راستای راهبردهای رئیس‌جمهور برای خصوصی‌سازی‌های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف و ماموریت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش سهام دولت، قصد دارد سهام شرکت‌های ایران‌خودروی فارس، ایران‌خودروی خراسان، ایران‌خودروی‌ تبریز، تولید خودروی صنعت خزر و ایران‌خودروی کرمانشاه متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو را به‌ صورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات واگذار ‌کند».

  • مجوز فعالیت ۷ منطقه آزاد جدید ابلاغ شد

    مجوز فعالیت ۷ منطقه آزاد جدید ابلاغ شد

    رئیس کل گمرک ایران با اشاره به وظایف متعدد گمرک و ارتباط با ۲۷ سازمان ذیمدخل در تجارت خارجی گفت: برای نخستین بار با توجه به تغییر نرخ مبنای محاسباتی، وصول ارزش افزوده از حقوق گمرکی پیشی گرفت.

  • میوه ایرانی در راه هند

    میوه ایرانی در راه هند

    وزارت بازرگانی هند از افزایش ۵۳ درصدی تجارت با ایران در نیمه نخست ۲۰۲۲ خبر داد و میوه و فرآورده‌های نفتی را مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به این کشور اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =