نفت های توقیف شده ایران در یونان در حال بازگشت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات بازگرداندن نفت توقیف شده کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در یونان از شب گذشته خبر داد.

به گزارش صدای بورس،علی اکبر صفایی گفت: کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران نفت متعلق به یک شرکت خصوصی جمهوری اسلامی ایران بود، این کشتی که دچار نقص فنی شده بود در سواحل یونان متوقف و بار آن به درخواست دادگاه آمریکایی، توسط دولت یونان توقیف شد.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پس از انجام اقدامات لازم توسط جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته توسط تمام ارگان‌های مرتبط کشور، دادگاه یونانی نسبت به صدور حکم، جهت بازگرداندن نفت به مالک ایرانی، اقدام انجام شد.

پس از انجام اقدامات فنی صورت گرفته در مورد کشتی لانا و انجام تعمیرات مربوطه از شب گذشته عملیات بازگرداندن بخشی از بار کشتی آغاز شد و بازگرداندن این بخش از بار کشتی که به تانکری در اجاره امریکایی ها منتقل شده بود، آغاز شده است.


بیشتر بخوانید :میزان فروش نفت ایران؛ پیش و پس از برجام


به گزارش باشگاه خبرنگاران - دولت یونان ۲۵ ماه مه امسال به درخواست یک دادگاه آمریکایی، محموله نفتکش لانا را توقیف کرد و تانکر مذکور را که به دلیل نقص فنی به سواحل یونان منتقل شده بود، متوقف کرد؛ دولت یونان اذعان کرد که این محموله نفتی را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده است‌.

کد خبر 457302

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ریخت و پاش کشورهای حاشیه خلیج فارس با دلارهای بادآورده نفتی

    ریخت و پاش کشورهای حاشیه خلیج فارس با دلارهای بادآورده نفتی

    در گوشه شمال غربی عربستان سعودی، نه چندان دور از دهانه خلیج عقبه، تکه ای از بیابان عمدتا برهنه – محلی که ظاهرا قرار است شهر نئوم در آن بنا شود – قرار دارد. این شهر احتمالی قرار است گامی جسورانه به سوی آینده و نمایشی از تلاش پادشاهی سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت باشد. تصاویری که از این شهر بیان می شود شامل ربات هایی است که کارهای پستی انجام می دهند، سواحل پوشیده از سنگ مرمر خرد شده و ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین که یک ماه مصنوعی را شکل می دهند.

  • ارزش روز پرتفوی ونیکی چقدر شد؟

    ارزش روز پرتفوی ونیکی چقدر شد؟

    خالص ارزش دارایی های (NAV) هر سهم ونیکی بررسی شد.

  • رفتار معکوس بورس در قبال تورم!

    چشم‌انداز بازار سرمایه در گفت‌وگو با مدیرعامل سبدگردان داریک پارس

    رفتار معکوس بورس در قبال تورم!

    ابوالفضل شهرآبادی معتقد است در اقتصاد تورمی که با نرخ تورم ۵۰ درصدی مواجه است، به جای آنکه بورس همگام با تورم رشد کند و وظیفه پوشش تورمی خود را انجام دهد با شرکت‌هایی روبه‌رو هستیم که سهام آنها عملا فروشنده دارد و به جای اینکه تورم باعث شود سهام شرکت‌ها خود را با تورم به‌روز کرده و آن را پوشش دهند و بورس به عنوان سپر تورمی کار کند، متاسفانه عکس این اتفاق افتاده و سودآوری لازم را نداشته است که جای تعجب و بررسی دارد.

  • کوک برجامی ساز بورس

    کوک برجامی ساز بورس

    بازار سهام هفته گذشته را با افزایش سطح شاخص کل به اتمام رساند.

  • دارندگان رمزارز رسمی استخراج‌شده از پایان شهریور می‌توانند کالا وارد کنند

    دارندگان رمزارز رسمی استخراج‌شده از پایان شهریور می‌توانند کالا وارد کنند

    رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: هر کسی که رمزارز رسمی استخراج شده دارد، از پایان شهریور می تواند با آن اقدام به واردات کند.

  • خبر خوش کشتیرانی برای ملوانان

    خبر خوش کشتیرانی برای ملوانان

    کشتیرانی به زودی طرحی را برای تبدیل وضعیت آن دسته از ملوانانی که با شرکت‌های خارجی از گروه کشتیرانی طرف قرارداد هستند اجرایی می کند تا طبق شاخص‌های کارآمدی، آموزش و سابقه تبدیل وضعیت شوند.

  • فرصت جام‌جهانی را از دست دادیم

    فرصت جام‌جهانی را از دست دادیم

    رییس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی اظهار داشت: درباره قطر موضوع تنها از دست دادن فرصت‌ها نیست و تحریم‌ها باعث شدند که قطر به شناورهای ایران اجازه تردد در بنادر خود را ندهد و تجارت بندری سنتی با قطر هم به مشکل خورد به طوری که تا سال گذشته شناورهای باری ایران از ۴ بندرگاه قطر تنها اجازه تردد به یک بندرگاه را آن هم با شرایط سختگیرانه داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =