دولت مصوبه حق مسکن ۶۵۰هزارتومانی کارگران را هنوز ابلاغ نکرده است

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار گفت کارگران منتظر ابلاغ مصوبه ۶۵۰هزارتومانی حق مسکن خود از سوی دولت هستند.

به گزارش صدای بورس، هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای‌عالی کار ، درباره حق مسکن ۶۵۰هزارتومانی کارگران گفت: این مصوبه طبق مصوبه شورای‌عالی کار باید از فروردین ماه اجرا شود. دولت به‌زودی باید مصوبه جدید را ابلاغ کند, پس از ابلاغ کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

ابوی گفت: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به‌زودی اجرای مصوبه ۶۵۰هزارتومانی را ابلاغ کند. هر زمان این مصوبه ابلاغ شود مابه‌التفاوت آن باید از فروردین به کارگران پرداخت شود.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار گفت: این مصوبه هنوز اجرا نشده است، اما کارگران منتظر ابلاغ از سوی دولت هستند. در شرایط فعلی که کارگران با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند، حق مسکن ۶۵۰هزارتومانی هیچ سهمی ندارد.

به گزارش تسنیم ،وی ادامه داد: وقتی از مصوبه صحبت می‌کنیم یعنی به تصویب سه‌جانبه شرکای اجتماعی رسیده است. شورای‌عالی کار سه‌جانبه و قانونی رقم دستمزد را تعیین می‌کند که حق مسکن جزئی از آن است و لذا ارسال مصوبه به هیئت وزیران صرفاً از این منظر است که دولت مطلع شود و اگر آن را دارای اشکال ببیند به شورا برگرداند تا اصلاح شود نه آنکه در هیئت وزیران رقم دیگری تصویب شود و چنین چیزی طی این سال‌ها مشاهده نشده بود. در زمان حاضر منتظر ابلاغ مصوبه هستند.

کد خبر 457287

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کارگران سالی۳ کیلو گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند

    کارگران سالی۳ کیلو گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند

    یک خانواده‌ی سه نفره‌ی کارگری اگر یک روز بخواهند غذای گوشتی بخورند، باید کل دستمزد آن روزِ نان‌آور خانواده را برای خرید فقط یک کیلوگرم گوشت قرمز هزینه کنند!

  • نشست مشترک دولت و مجلس فردا برگزار می‌شود

    نشست مشترک دولت و مجلس فردا برگزار می‌شود

    فردا دولت و مجلس با محوریت بررسی مسایل روز کشور جلسه مشترک خواهند داشت.

  • سکوت دولت در برابر افزایش حق مسکن کارگران

    سکوت دولت در برابر افزایش حق مسکن کارگران

    هرچه هست، تعلل دولت درباره افزایش حق مسکن کارگران به مانند پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چند احتمال را پیش رو قرار داده است: ممکن است حق مسکن کارگران ۱۰۰ هزار تومان دیگر زیاد شود، احتمال دارد که این مزایا همچنان به نرخی ابلاغی دولت پرداخت شود و در عین حال نیز با توجه به اعلام ابطال آن از سوی مجلس ممکن است به صورت موقت ادامه پرداخت آن بر مبنای نرخ سال ۱۴۰۰ صورت بگیرد.

  • دستمزد کارگران افزایش می‌یابد؟

    دستمزد کارگران افزایش می‌یابد؟

    در تیر و مرداد امسال مرکز آمار ایران برای حقوق بگیران اخبار امیدوارکننده‌ای نداشت. در گزارش‌های این سازمان نرخ تورم نقطه‌ای هر ماه بالای ۵۰ درصد بود، درحالی که غایت افزایش دستمزد کارگران رقم ثابت ۳۸ درصد برای تمام ماه‌های سال ۱۴۰۱ است.

  • خبر مهم برای بازنشستگان

    خبر مهم برای بازنشستگان

    هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

  • دست و پنجه نرم کردن نیمی از بازنشستگان با مشکل جدی مسکن

    دست و پنجه نرم کردن نیمی از بازنشستگان با مشکل جدی مسکن

    براساس نظرسنجی‌ای ه اخیرا با روش مصاحبه‌ای و به صورت پرسش‌نامه تلفنی از میان ۲۵۰ بازنشسته انجام شده، بیشتر بازنشستگان از مبلغ پایین مستمری خود اظهار نگرانی کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =