۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
آخرین خبرها از قیمت سیمان/جدول

روند قیمت سیمان در هفته‌های اخیر نزولی شده است و در یک هفته گذشته شدت بیشتری گرفته است.

به گزارش صدای بورس، بررسی بازار سیمان حاکی از آن است که قیمت هر پاکت سیمان تیپ۲ تهران به ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است و قیمت هر پاکت سیمان تیپ ۲ فارس نو نیز به ۴۸ هزار تومان رسیده است که ۲ هزار تومان در بازه زمانی یک هفته‌ای ارزان شده است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ آبیک نیز به ۴۶ هزار تومان رسیده است که هزار تومان در بازه زمانی یک هفته‌ای ارزان شده است.

گفتنی است که روند قیمت‌ها در بازار سیمان در بازه زمانی یک ماهه نزولی شده است به طوری که هر پاکت سیمان تیپ ۲ فارس نو نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شده است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ آبیک نیز در این بازه زمانی ۳ هزار تومان ارزان شده است.

روند قیمت سیمان تیپ ۵ نیز کاهشی است به طوری که هر پاکت سیمان تیپ ۵ تهران از ۵۲ هزار تومان در هفته گذشته امروز به ۵۱ هزار تومان رسیده است؛ گفتنی است که هر پاکت از سیمان تیپ ۵ تهران در مدت مشابه سال گذشته ۶۸ هزار تومان قیمت داشته است.


بیشتر بخوانید : بازار سیمان در انتظار شوک برق


مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت اصلی این کالای اساسی گفت: با در نظر گرفتن ۹ درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هزینه حمل و نقل و ۱۵ درصد نرخ سود قیمت فعلی هر کیسه سیمان در بازار برای مصرف کننده باید کمتر از ۵۰ هزار تومان باشد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که وزارت صمت با افزایش عرضه سیمان در بورس کالا در هفته‌های گذشته تا حدودی توانست نرخ‌ها را در این بازار کنترل کند.

به گفته کارشناسان اما کنترل قیمت‌ها در بازار سیمان موقتی خواهد بود؛ قطعی برق امسال جدای از کارخانه‌های سیمان و فولاد حتی شهرک‌های کوچک صنعتی را نیز درگیر کرده است و حال پرسش اینجا است، زمانی که تامین برق شهرک‌های صنعتی به مشکل خورده است چگونه می‌توان انتظار داشت به برق صنایع سیمان و فولاد بدون هیچ مشکلی تامین شود و این صنایع خط تولید خود را حفظ کنند.

از طرف دیگر به دنبال افزایش قیمت‌ زغال‌سنگ، کک نفتی و نفت خام در پس‌ زمینه درگیری روسیه و اوکراین، انتظار می‌رود قیمت سیمان در بازارهای جهانی ۶ تا ۱۳ افزایش یابد.

زغال سنگ مهمترین عنصر کلینکر است که یک ماده خام حیاتی مورد استفاده در صنعت تولید سیمان است. علاوه بر افزایش روزافزون قیمت زغال سنگ، قیمت تمام شده فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و گازوئیل نیز در بازارهای بین المللی در حال افزایش است که تاثیر بسیار بدی بر هزینه تولید مواد اولیه سیمان و مواد بسته بندی می‌گذارد.

به گزارش خبرآنلاین ،با توجه به آنچه گفته شد پیش‌بینی می‌شود کاهش و ثبات قیمت سیمان در بازار مقطعی باشد و این کالای اساسی به مدار رشد بازگردد.

کد خبر 457223

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آمار رسمی از قیمت مصالح ساختمانی

    آمار رسمی از قیمت مصالح ساختمانی

    مرکز آمار ایران تازه‌ترین آمار رسمی درباره تحولات قیمت مصالح ساختمانی در تهران را منتشر کرد. این آمار مربوط به تغییرات قیمت مصالح و نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در بهار۱۴۰۱ است.

  • قیمت پایه سیمان با فرمول جدید

    قیمت پایه سیمان با فرمول جدید

    بورس کالا در نامه ای به شرکت های کارگزاری از ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه سیمان خبر داد.

  • از نسخه‌های غیرواقعی تا نسخه‌های واقعی کنترل تورم

    از نسخه‌های غیرواقعی تا نسخه‌های واقعی کنترل تورم

    تجربه بورس کالا و انرژی در سال‌های اخیر در سه حوزه فولاد، پتروشیمی و اینک سیمان نشان داده است که در سایه حداقل‌های آزادسازی اقتصادی، شرکت‌ها و بنگاه‌های ایرانی پتانسیل رشد و رقابت در سطح بین‌الملل را یافته و توانستند بار توسعه اقتصادی را به دوش بکشند.

  • مسئولیت صادرات مفت بنزین با کیست؟

    مسئولیت صادرات مفت بنزین با کیست؟

    توپ صادرات ارزان بنزین شوت می‌شود؛ دستگاه‌های دولتی متولی تولید و صادرات بنزین یکدیگر را زیرسؤال می‌برند و معتقدند صادرات این فرآورده نفتی ارتباطی به آنها ندارد و سایر نهادها باید پاسخگو باشند. پاسخ‌هایی که طی روزهای گذشته ارائه شده، نه‌تنها نتوانسته به پرسش‌های ایجاد شده پاسخ دهد، بلکه حساسیت‌ها را بیشتر کرده و برای افکار عمومی این سؤال ایجاد شده که چه کسی بنزین ارزان صادر کرده است.

  • موتور نیم سوز برق تابستان

    موتور نیم سوز برق تابستان

    حفظ روشنایی خانه‌ها در تابستان چگونه میسر شده است؟

  • ۴ عامل تامین روشنایی کشور در اولین ماه تابستان

    ۴ عامل تامین روشنایی کشور در اولین ماه تابستان

      راز مهار بی‌برقی در ماه ابتدایی تابستان۱۴۰۱ چیست؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد دست‌کم ۴عامل در تداوم روشنایی کشور در تیرماه تاثیر عمده داشته است.

  • گام بلند فولاد مبارکه در مسیر تحقق فولاد سبز

    با اجرای پروژه تولید بخار سوپرهیت از انرژی خروجی نیروگاه گازی محقق شد؛

    گام بلند فولاد مبارکه در مسیر تحقق فولاد سبز

    تولید فولاد با کمترین میزان مصرف انرژی (به میزان ۱۲ هزار نرمال مترمکعب در ساعت) و حرکت در مسیر فولاد سبز دو مقوله‌ای است که در امر تولید فولاد به هم پیوند خورده‌اند و خوشبختانه از این منظر، اراده فولاد مبارکه بر مبنای تولید بیشتر با مصرف کمتر انرژی و حرکت شتابان به‌سوی تبدیل‌شدن به الگوی جهانی در کمترین میزان مصرف انرژی استوار است.

  • رونمایی ازقیمت‌های جدیدسیمان + جدول

    رونمایی ازقیمت‌های جدیدسیمان + جدول

    امروز قیمت انواع مصالح ساختمانی در بازار نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

  • قیمت ها باید به شهریور ۱۴۰۰ برگردد

    قیمت ها باید به شهریور ۱۴۰۰ برگردد

    در حالی محمد باقر قالیباف بر اصرار مجلس برای بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ تاکید دارد که دولت با کسری بودجه بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی امکان اجرای این مصوبه را نداشته و انجام آن به تشدید تورم دامن می زند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =