آمار رسمی از قیمت مصالح ساختمانی

مرکز آمار ایران تازه‌ترین آمار رسمی درباره تحولات قیمت مصالح ساختمانی در تهران را منتشر کرد. این آمار مربوط به تغییرات قیمت مصالح و نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در بهار۱۴۰۱ است.

به گزارش صدای بورس،براساس این گزارش، در بهار ١٤٠١ تورم نقطه‌به‌نقطه مصالح ساختمانی معادل ۴/ ۴۳درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۵/ ۳۵درصد) ۹/ ۷ واحد درصد افزایش داشته است.

در فصل بهار١٤٠١ شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۲/ ۱۵۴۴ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۵/ ۱۲۲۲) معادل ۳/ ۲۶درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، منظور از تورم فصلی، درصد تغییر عدد شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به عدد شاخص در فصل قبل است. در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن، ماسه» با ۸/ ۵۵درصد و کمترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «سنگ» با ۹/ ۱۰درصد است.

منظور از تورم نقطه‌ای نیز درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، گروه «شیشه» با ۱/ ۹۲درصد بیشترین تورم و گروه اجرایی «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۲/ ۱۸درصد، کمترین تورم نقطه‌به‌نقطه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 457098

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • شامخ اقتصاد در مرز رکود/افت ۵ واحدی در تیر ماه

    شامخ اقتصاد در مرز رکود/افت ۵ واحدی در تیر ماه

     تصویر فعالان اقتصادی از آینده منفی است. موضوعی که به جز تحریم و کاهش سرمایه‌گذاری، ناشی از اثر سوء سیاست‌های پولی-مالی انبساطی است.

  • آخرین خبرها از قیمت سیمان/جدول

    آخرین خبرها از قیمت سیمان/جدول

    روند قیمت سیمان در هفته‌های اخیر نزولی شده است و در یک هفته گذشته شدت بیشتری گرفته است.

  • بودجه لازم برای خرید یک واحد ۱۲۰ متری در پونک چقدر است؟

    بودجه لازم برای خرید یک واحد ۱۲۰ متری در پونک چقدر است؟

    در این گزارش قیمت آپارتمان در مناطق غربی تهران مثل گیشا، سعادت آباد، طرشت و پونک که جزو مناطق معروف تهران هستند و امکانات و خدمات رفاهی خوبی را در خود جای داده اند به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفته است.

  • خرج سفره  ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    خرج سفره ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    برخی سیاست‌های اقتصادی عاملی شده تا در ادوار مختلف سبد غذایی و وضعیت معیشتی بخشی از جامعه ایران تحت تأثیر قرار بگیرد. در چندماه اخیر و پس از «حذف ارز ترجیحی» قیمت بخشی از اقلام خوراکی ضروری افزایش چشمگیری داشته و سطح توانگری بسیاری از سرپرستان خانوار برای تأمین یک زندگی حداقلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

  • برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    دولت‌ها طی همه این سال‌ها در ایران در تشخیص مشکل مسکن خانوارها دچار «خطای تشخیص» شده‌اند. سیاستگذار فکر می‌کند، مشکل بازار مسکن، «کمبود» است اما در واقعیت این‌طور نیست؛ مشکل به «نگاه سرمایه‌ای به زمین و مسکن» و در پی آن، «رشد قیمت و از دسترس خارج شدن بازار مسکن برای تقاضای مصرفی» برمی‌گردد

  • خانه های منطقه هجده،۸۰۰ درصد گران شدند

    منطقه ١٨، همواره به عنوان یکی از مناطق ارزان قیمت تهران در حوزه مسکن شناخته می‌شده و خانه‌های این منطقه عموما ارزان‌ترین خانه‌های تهران هستند. قیمت مسکن در این منطقه طی ۵سال بیش از ٨٠٠درصد افزایش قیمت داشت.

  • کجای تهران با ۲۰۰ میلیون خانه رهن کنید؟

    کجای تهران با ۲۰۰ میلیون خانه رهن کنید؟

    اگر ۲۰۰ میلیون برای اجاره خانه نقدینگی دارید و قصد دارید اجاره هم نپردازید می‌توانید در محله‌های شرقی تهران آپارتمان‌های با متراژ ۵۰ متر و عمر بنای بالای ۱۰ سال گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

  • قیمت پایه سیمان با فرمول جدید

    قیمت پایه سیمان با فرمول جدید

    بورس کالا در نامه ای به شرکت های کارگزاری از ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه سیمان خبر داد.

  • چرا دولت نتوانست به وعده های مسکنی خود عمل کند؟

    چرا دولت نتوانست به وعده های مسکنی خود عمل کند؟

    در حالی که نرخ‌های بالا رهن، اجاره و خرید خانه در تهران ساکنان را فراری می‌دهد، شهرهای اقماری تهران میزبان هزاران مستاجر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =