تاکید رئیسی بر اهتمام جدی دولت برای حفاظت از منافع سهامداران در بازار سرمایه

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه باید به گونه‌ای عمل کنند که این بازار برای فعالان آن پیش‌بینی پذیر و باثبات باشد.

به گزارش صدای بورس، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت عصر سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه گزارشی از آخرین وضع بازار سرمایه، تحولات این بازار و نوسانات آن ارائه و دلایل این روندها تشریح شد.

در ادامه جلسه همچنین نتایج مصوبات پیشین ستاد در خصوص بازار سرمایه و اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه در قالب گزارشی مطرح شد و مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش‌های دستگاه‌های مسئول، بر لزوم حفظ ثبات بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه باید به گونه‌ای عمل کنند که این بازار برای فعالان آن پیش‌بینی پذیر و باثبات باشد.

رئیسی همچنین از اهتمام جدی دولت برای حفاظت از منافع مردم و سهامداران در بازار سرمایه خبر داد و با تاکید بر ضرورت شفافیت و ثبات مقررات در این بازار افزود: برای تحقق پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه لازم است مقررات این بازار کاملا شفاف باشد و در عین حال از تغییرات مکرر در مقررات به طور جدی پرهیز شود.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه علاوه بر تاکید مجدد بر اجرای مصوبات پیشین ستاد اقتصادی دولت در خصوص بازار سرمایه، راهکارهای دیگری در خصوص بهبود روند و ثبات‌بخشی به این بازار مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

کد خبر 457084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    دولت‌ها طی همه این سال‌ها در ایران در تشخیص مشکل مسکن خانوارها دچار «خطای تشخیص» شده‌اند. سیاستگذار فکر می‌کند، مشکل بازار مسکن، «کمبود» است اما در واقعیت این‌طور نیست؛ مشکل به «نگاه سرمایه‌ای به زمین و مسکن» و در پی آن، «رشد قیمت و از دسترس خارج شدن بازار مسکن برای تقاضای مصرفی» برمی‌گردد

  • قیمت گذاری دستوری دولت چگونه حذف می شود؟

    قیمت گذاری دستوری دولت چگونه حذف می شود؟

    پس از اقدامات دولت سیزدهم در راستای خروج صنایع از نظام قیمت‌گذاری دستوری که از سال گذشته با ورود کل سیمان به بورس کالا و نیز عرضه زنجیره تولید فولاد به این بازار اجرایی شد، این بار قرعه به نام صنعت خودرو افتاده تا به زودی اثر کنار گذاشتن قیمت‌های دستوری در اقتصاد کشور نمایان شود.

  • مردم بیشتر به دنبال کار خدماتی هستند

    مردم بیشتر به دنبال کار خدماتی هستند

    یک فعال حوزه کار می‌گوید: به دلیل نبود توازن میان بخش‌های تولید، صنعت، خدمات و کشاورزی، گرایش افراد به سمت کسب و کارهای خدماتی افزایش یافته و بازار از مشاغل خدماتی اشباع شده است.

  • غلبه خریدهای سرمایه‌ای بر خریدهای مصرفی در بازار مسکن

    غلبه خریدهای سرمایه‌ای بر خریدهای مصرفی در بازار مسکن

    سه منطقه نوزده، نُه و سیزده بیشترین رشد قیمت را در تیرماه داشتند. منطقه پنج به عنوان پرمعامله ترین منطقه تهران در نخستین ماه تابستان افزایش هشت درصدی قیمت ها را تجربه کرد .

  • رئیسی دوباره موضوع ساخت هواپیما را مطرح کرد

    رئیسی دوباره موضوع ساخت هواپیما را مطرح کرد

    رئیس جمهور با قدردانی از دستاوردهای گرانسنگ دانشمندان و نخبگان در صنایع دفاعی کشور، خواستار تسری الگوی صنایع دفاعی به سایر عرصه‌ها و صنایع در کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =