حمایت از کودکان بی‌سرپناه در طرح نیکوکاری اسنپ

اسنپ از آغاز طرح جدید نیکوکاری‌ اسنپ‌کلاب با نام «حمایت از کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳سال» خبر داد. این طرح که با همکاری موسسه خیریه «طلوع بی‌نشان‌ها» اجرایی می‌شود، نهمین طرح از طرح‌های نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت است. هدف از اجرای این طرح کمک به تجهیز و راه‌اندازی خانه‌ای امن برای حمایت از کودکان بی‌سرپناه است که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

به گزارش صدای بورس،اسنپ در جدیدترین طرح نیکوکاری خود قصد دارد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارد. در این طرح بخشی از هزینه‌های تجهیز و راه‌اندازی خانه امن با نام «سرای فراز» تامین خواهد شد. سرای فراز، خانه‌ای امن برای کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳ سال است که در معرض آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن‌خوابی، اعتیاد و غیره قرار دارند.

«طلوع بی‌نشان‌ها» سازمانی است مردم نهاد، غیردولتی که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده است. این موسسه خدمات تخصصی به زنان، مردان و کودکان آسیب‌دیده از اعتیاد و کارتن‌خوابی ارائه می‌دهد و فعالیت خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده است.

از سال ۱۳۹۶ «سرای نور» به عنوان یکی از مراکز حمایتی طلوع و با مجوز سازمان بهزیستی، اقدام به پذیرش کودکان و نوجوانان پسر ۷ تا ۱۸ سال بی‌سرپناه کرده است. این کودکان عمدتا بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند و در زمره‌ی کودکان کار و خیابان نیز محسوب می‌شوند. در حال حاضر برای تفکیک کودکان به دو گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال و ۱۳ تا ۱۸سال، طبقه دوم سرای نور با نام سرای فراز در حال آماده‌سازی و تجهیز است. پس از تکمیل این طرح هر گروه سنی در طبقات مخصوص خود با امکانات و مدیریت کاملا مجزا زندگی و از خدمات مختلفی از جمله مددکاری اجتماعی، روانشناسی، پزشکی، دندانپزشکی، تحصیلی، فرهنگی، تفریحی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

نحوه‌ مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

کاربران اسنپ می‌توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز کاربران، مبلغ ۴۰۰۰ تومان به تجهیز و راه‌اندازی سرای فراز کمک می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند در طرح‌های دیگر نیکوکاری اسنپ‌کلاب برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت، کمک به اشتغال مادران کم‌برخوردار، تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان و تصفیه‌ آب روستاهای سیستان و بلوچستان نیز مشارکت داشته باشند.

کد خبر 457044

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سهام بورسی نوزادان چه شد؟

    سهام بورسی نوزادان چه شد؟

    ​​​​​​​متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام عدالت می‌گیرند. واگذاری سهام عدالت به نوزادان پیرو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و برای تشویق فرزندآوری پرداخت می‌شود.

  • کدام کالاها از مالیات معاف شدند؟

    کدام کالاها از مالیات معاف شدند؟

    اگر بابت خرید و دریافت کالاها و خدماتی که از مالیات معاف هستند، مالیاتی دریافت شود، صرفا برای خریدارانی که از مؤدیان عضو سامانه مؤدیان و از طریق کارت‌های بانکی خرید می‌کنند، مالیات و عوارض پرداختی بابت کالاها و خدمات معاف به همان حسابی که از آن خریداری شده است، واریز و به خریداران اطلاع داده خواهد شد.

  • تاکید دکتر سعدمحمدی بر لزوم پرهیز از موازی کاری در شرکتهای بزرگ / آمادگی «ومعادن» برای تمرکز بر تأمین مواد اولیه صنایع معدنی کشور

    تاکید دکتر سعدمحمدی بر لزوم پرهیز از موازی کاری در شرکتهای بزرگ / آمادگی «ومعادن» برای تمرکز بر تأمین مواد اولیه صنایع معدنی کشور

    کارگاه دو روزه  طراحی مدل کسب و کار شرکتهای گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد. 

  • تامین هزینه‌های درمانی هزار و ۱۷۲ کودک با امتیازهای اسنپ‌کلاب

    تامین هزینه‌های درمانی هزار و ۱۷۲ کودک با امتیازهای اسنپ‌کلاب

    اسنپ در سومین طرح نیکوکاری خود با همکاری خیریه​‌ حس مهر با عنوان «تامین هزینه​‌های درمان کودکان بستری در بیمارستان» هزینه‌های درمان هزار و ۱۷۲ کودک را پرداخت کرد.

  • نکاتی جالب درباره پول توجیبی بچه ها!

    نکاتی جالب درباره پول توجیبی بچه ها!

    آیا می‌خواهید تصمیم بگیرید که به کودک یا نوجوان خود پول توجیبی بدهید یا نه؟ پول تو جیبی که کمک هزینه نیز نامیده می‌شود، می‌تواند راهی عالی و مطمئن برای یاد دادن پس انداز کردن پول به فرزند شما باشد.

  • هوافروشی به اسم چیپس

    هوافروشی به اسم چیپس

    قیمت چیپس در هر بسته ۴۴۰ گرمی به ۸۲ هزار تومان رسید. این یعنی هر کیلو چیپس در بازار بیش از ۱۸۶ هزار تومان ارزش دارد. این در حالی است که اکنون هر کیلو گوشت راسته گوسفندی با استخوان در بازار ۱۸۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

  • کارتن خالی طلا شد

    کارتن خالی طلا شد

    ماشین های خرید ضایعات انباری و منازل که بسیار پر سر و صدا هم هستند در تمام کوچه و خیابان‌ها بسیار زیاد شده‌اند.

  • بورس تهران پیگیر مطالبات فعالان بازار سرمایه در خصوص توسعه بازار مشتقه

    بورس تهران پیگیر مطالبات فعالان بازار سرمایه در خصوص توسعه بازار مشتقه

    توسعه بازار مشتقه و به اصطلاح دوطرفه شدن بازار سرمایه از مطالبات فعالان بوده که در این راستا بورس تهران با جدیت به دنبال توسعه بازار ابزارهای نوین مالی است. بدین منظور از اصلاح ریزساختارهای بازار گرفته تا پیگیری استقرار زیرساخت های فنی، اقداماتی بوده که در حوزه ابزار مشتقه در سال ۱۴۰۱ شروع شده و ادامه‌دار خواهد بود.

  • ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    در گذشته کودکان کار از مردم درخواست می‌کردند برایشان از سوپر مارکت کیک و شیر و بیسکوییت بخرند، اما حالا هم نوع درخواست‌ها تغییر کرده است، هم سن و سال‌ها، زنان و مردان مسن درخواست‌هایشان را مطرح می‌کنند و روغن و تن ماهی و ماکارونی می‌خرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =