افراد توصیه‌های دامپزشکی را باید جدی بگیرند / حمله  تب کریمه کنگو به ۶۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۶۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با توجه به ایام محرم، افراد توصیه‌های دامپزشکی را باید جدی بگیرند.

به گزارش صدای بورس،سید محمد آقامیری افزود: بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت ۶۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۵ نفر جان خود را از دست داده اند که این امر روند کاهش را نشان می دهد.

به گفته او، در بحث طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام‌محرم در تمام استان ها اقداماتی انجام دادیم چرا که در این‌ ایام‌همانند عید قربان امکان قربانی در یک محل وجود ندارد و بیشتر کارما آموزش و ترویج است.

آقامیری اظهارکرد: افرادی که در کنار جاده یا حاشیه شهرها بخواهند کشتار انجام دهند، مطابق قانون برخورد می کنیم و اخیرا در استان فارس بیش از ۱۱ واحد مرکز غیرمجاز تعطیل کردیم و در سایر استان ها آمار تعطیلی مراکز غیرمجاز دام در حال جمع اوری است.


بیشتر بخوانید: تایید ابتلای ۳ نفر در کشور به تب کریمه کنگو


رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به فعالیت کنه ها در فصل گرما به افراد توصیه می شود که همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به آنکه ترشحات و خون دام علت اصلی بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگوست، سازمان دامپزشکی توصیه کرده که افراد ضمن توزیع گوشت با دستکش، از خرید گوشت کنار جاده امتناع کنند.

کد خبر 456915

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کرونایی ها ۵ روز در خانه بمانند

    کرونایی ها ۵ روز در خانه بمانند

    فرماندار رفسنجان گفت: افرادی که مبتلا به زیر سویه جدید کرونا می شوند می توانند به مدت ۵ روز مرخصی داشته باشند.

  • هشدار وزارت بهداشت؛تب کنگو در کمین ایرانی ها

    هشدار وزارت بهداشت؛تب کنگو در کمین ایرانی ها

    سازمان دامپزشکی با درخواست از هموطنان برای رعایت نکات بهداشتی در رابطه با تب کریمه کنگو اعلام کردکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۱ نفر بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند.

  • ساعت فعالیت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام تهران

    ساعت فعالیت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام تهران

    مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، با بیان اینکه دام مورد نیاز شهروندان برای انجام هر چه بهتر و باشکوه‌تر مراسم قربانی در جایگاه‌ های عرضه بهداشتی دام فراهم شده، گفت: از روز شنبه هفته آینده مراکز عرضه بهداشتی دام در خدمت شهروندان است.

  • استخوان‌فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ مجوز فروش دارند؟

    استخوان‌فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ مجوز فروش دارند؟

     به تازگی در فضای مجازی فیلمی از عرضه استخوان راسته گوسفندی، در یکی فروشگاه های زنجیره ای در بسته بندی‌های با مجوز سازمان دامپزشکی، در حال دست به دست شدن است. این فیلم با واکنش های زیادی از سوی مردم مواجه شده است و برخی دلیل اصلی آن را شرایط نامساعد اقتصادی عنوان می‌کنند. اما، کارشناسان، فروش استخوان را پدیده تازه نمی‌دانند و معتقدند عرضه استخوان دامی به عنوان بخشی از آلایش قابل مصرف دام، پیش از این نیز وجود داشته و اکنون شکل عرضه بهداشتی‌ آن بیشتر شده است.

  • از کجا گوشت نخریم؟

    از کجا گوشت نخریم؟

    رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو، افراد از خرید گوشت کنار جاده با عنوان ذبح دام روستایی اجتناب کنند.

  • تایید ابتلای ۳ نفر در کشور به تب کریمه کنگو

    تایید ابتلای ۳ نفر در کشور به تب کریمه کنگو

    مشاور سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ بیمار مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده اند که هر سه مورد درمان شده و بهبود یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =