موجودی انبار عامل رستگاری کگل شد

نسبت قیمت به سود شرکت کگل برای سال مالی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ بررسی و گزارشی از عملیات اکتشافی و طرح های استخراج سنگ آهن شرکت منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت سنگ آهن گل گهر برای سال مالی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب می تواند ۲۳۰ و ۳۴۰ تومان سود به ازای هر سهم بسازد.

شرکت سنگ آهن گل گهر (کگل) در تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۱۵ با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

عملیات اکتشافی و پی جویی طرح سنگ آهن گل گهر در سال ۱۳۴۸ توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و از سال ۱۳۵۳ به شرکت ملی فولاد ایران واگذار شد.

طرح استخراج سالیانه ۵ میلیون تن سنگ آهن و ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره آهن توسط شرکت ملی فولاد ایران با همکاری شرکت سوئدی گرانگز به عنوان مشاور شروع شد و این عملیات در طول سال های جنگ تحمیلی متوقف و

مجددا از سال ۱۳۷۰ به موجب موافقتنامه های بین بانک سپه و شرکت ملی فولاد ایران، کلیه داراییها و دیون طرح گل گهر براساس ارزیابی کارشناسی به مبلغ ۱۱۷، ۲۰۰ میلیون ریال به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر انتقال یافت.

مبلغ ۵۱ میلیارد ریال از کل مبلغ فوق به عنوان سهام اولیه بانک و بقیه به عنوان وام به مدت ده سال با سود ۱۳٪ واگذار شد.

بهره برداری از خط تولید کنسانتره از سال ۱۳۷۳ با ظرفیت اسمی ۲٫۵ میلیون تن آغاز شده و پس از اخذ مجوز شورای اقتصاد و توسعه و بهینه سازی خطوط تولید، ظرفیت از ۲٫۵ میلیون تن به ۳٫۵ میلیون تن افزایش یافت،

در حال حاضر پروانه بهره برداری در سال ۱۳۸۷ با ظرفیت سالانه ۸.۵۷۰.۰۰۰ تن استخراج کنسانتره آهن اخذ شده است.

مضافا خطوط ۵ و ۶ هر کدام به ظرفیت ۲ میلیون تن، جمعا ۴ میلیون تن در سال ۱۳۹۵ و خط ۷ تولید کنسانتره به ظرفیت ۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسیده است و اخذ پروانه بهره برداری در دستور کار شرکت قرار

دارد.

بهره برداری از کارخانه گندله سازی شماره ۱ با ظرفیت ۵ میلیون براساس مجوز اولیه صادر و پروانه بهره برداری کارخانه در سال ۱۳۹۷ از وزارت صنایع و معادن اخذ شده است.

بهره برداری از کارخانه شماره ۲ با ظرفیت ۵ میلیون تن براساس مجوز اولیه سال ۱۳۸۸ صادر و اخذ پروانه بهره برداری در دستور کار شرکت قرار دارد.

این شرکت ۶۰ درصد از سنگ آهن مصرفی را از معادن خود برداشت نمی کند و آن را می خرد از همین رو عدد حق انتفاع آن کمتر است و ....

با توجه به مفروضات بیان شده این شرکت برای سال مالی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب می تواند ۲۳۰ و ۳۴۰ تومان سود به ازای هر سهم بسازد.

علت رشد سود در سال ۱۴۰۲ افزایش نرخ دلار و همچنین فرض ما مبنی بر فروش موجود گندله و کنسانتره می باشد که در صورتی که شرکت موفق به فروش این مقدار نشود سود کاهش می یابد.

نسبت قیمت به سود برای سال مالی ۱۴۰۲ معادل ۳.۲ می باشد و برای سال مالی ۱۴۰۱ معادل ۵.۶ است.

این گزارش هیچگونه سیگنال خرید و یا فروش نیست.

منبع: تدبیرگران فردا

کد خبر 456651

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =