بیت‌کوین به ۱۱ هزار دلار سقوط می‌کند

قیمت بیت‌کوین از نقطه اوج ۶۸ هزار و ۹۹۰ دلاری نوامبر ۲۰۲۱ به کمتر از ۲۴ هزار دلار رسیده است که به معنای سقوط ۶۵ درصدی است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ سال گذشته وقتی پادشاه کریپتوها در مسیر رکوردشکنی‌های خود به مرز ۷۰ هزار دلار نزدیک شده بود، خالق رمزارز HEX در گفت‌وگو با کیتکو پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین تا ۸۵ درصد سقوط خواهد کرد. ریچارد هارت در این باره می‌گوید: سال قبل گفته بودم که بیت‌کوین به سطح ۱۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد. تا امروز این رمزارز در مجموع ۷۵ درصد افت قیمت داشته که ۱۰ درصد کمتر از قیمت مورد پیش‌بینی من است.

هارت دارندگان بزرگ بیت‌کوین همچون Celsius و MicroStrategy عامل مشکلات بازار رمزارزها دانست و گفت که این شرکت‌ها با استفاده از معاملات اهرمی و خریدهای استقراضی، بازار کریپتوها را به سمت شکل‌گیری حباب کشاندند.

خالق رمزارز HEX افزود: به همین دلیل مایکل سیلور (مدیر MicroStrategy) حدود ۳۰ درصد دارایی خود در بیت‌کوین را از دست داد؛ دولت السالوادور هم زیان شدیدی را متحمل شد. فکر کنم همه غرق شدند به جز من، چون این وضع را پیش‌بینی کرده بودم.

اگرچه دفتر ملی پژوهش‌های اقتصادی هنوز به طور رسمی وقوع رکود در اقتصاد آمریکا را اعلام نکرده اما تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند، بزرگترین اقتصاد جهان در دو دوره سه ماهه شاهد رشد منفی تولید ناخالص داخلی بوده است. این تعریف استاندارد رکود است. با افزایش نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو، ریسک وقوع رکود اقتصادی افزایش یافته است.

هارت با اشاره به اینکه در دوران رکود اقتصادی، چشم‌انداز بیت‌کوین نزولی است، گفت: بیت‌کوین با بازار سهام ارتباط مستقیمی دارد. با افزایش نرخ‌های بهره، قیمت سهام افت می‌کند و در نتیجه، بیت‌کوین هم با افت قیمت روبه‌رو می‌شود. در نهایت، افت قیمت بیت‌کوین هم موجب ریزش بازار کریپتوها می‌شود.

هارت همچنین نهنگ‌های بیت‌کوین را تبهکاران تمرکزگرا نامید و گفت: همه صرافی‌های رمزارزها در معرض هک شدن قرار دارند و هر کدام دست‌کم یک بار این تجربه را داشته‌اند.

کد خبر 456640

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =